Haku
Viitteet 1-10 / 14
Esiopettajat kokonaisvaltaisen ohjatun liikunnan toteuttajina
(2020)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tämän tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää, miten esiopettajat kokevat valmiutensa toteuttaa lasten kokonaisvaltaista kehitystä edistävää ohjattua liikuntaa ja miten esiopettajien valmiuksien kokemiseen voidaan ...
Opettajien käsityksiä mielikuvituksen tukemisesta esiopetuksen pedagogiikassa
(2020)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää esikoulussa toimivien opettajien käsityksiä mielikuvituksen tukemisesta esiopetuksen pedagogiikassa. Tutkimus keskittyy mielikuvituksen tukemiseen erityisesti opetustilanteiden ...
Huoltajien ja opettajien välinen yhteistyö esi- ja alkuopetuksen rajavyöhykkeellä : Yhteistyön toteutuminen huoltajien näkökulmasta
(2020)
Kandidaatintyö
Kandidaatintyö
Tutkimuksen tavoitteena on selvittää, millaiset tekijät auttavat laadukkaan yhteistyön rakentumisessa huoltajien ja opettajien välillä lapsen siirryttyä esiopetuksesta kouluun. Tutkimuksen viitekehys ja teoriatieto koostuu ...
Monikielisyys rikkautena: Lasten kieliresurssit osana esiopetuksen ohjattua toimintaa
(2020)
Kandidaatintyö
Kandidaatintyö
Tutkimuksessa tarkastelen, miten lasten kieliresurssit huomioidaan monikielisessä lapsiryhmässä osana esiopetuksen ohjattua toimintaa. Tarkoituksena oli selvittää, miten esiopetusryhmässä työskentelevät opettajat käsittävät ...
Varhaiskasvatuksen erityisopettajan työnkuva ja resurssit eri kokoisissa kunnissa
(2020)
Kandidaatintyö
Kandidaatintyö
Kasvatustieteen kandidaatintutkielmassa perehdyttiin varhaiskasvatuksen erityisopettajien työnkuviin eri kokoisissa kunnissa työskentelevien varhaiskasvatuksen erityisopettajien kertomana. Lisäksi tutkimuksessa oltiin ...
Kielellisen tietoisuuden tukeminen esiopetuksessa: Näkökulmana toiminnallisuus
(2020)
Kandidaatintyö
Kandidaatintyö
Tutkielman aiheena on kielellisen tietoisuuden tukeminen esiopetuksessa ja toiminnallisuuden hyödyntäminen tukemisen muotona. Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää, millä keinoilla esiopetuksen opettajat tukevat kielellisen ...
Kun kirjaimet menevät metsään: Kielellisten taitojen ja kiinnostuksen vahvistaminen metsäesiopetuksessa
(2020)
Kandidaatintyö
Kandidaatintyö
Tutkielman aiheena on kielellisten taitojen ja kieltä kohtaan koetun kiinnostuksen vahvistaminen metsäesiopetuksessa. Metsäryhmien suosio on kasvanut viime vuosina, mutta niiden opetussuunnitelmiin perustuvien opetuksellisten ...
”Kyl mä osaan ja voin yrittää”: Varhaiskasvatuksen erityisopettajien käsityksiä motivoivasta pedagogiikasta ESKO siili -interventiossa
(2020)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää millaisia lasten motivointiin ja motivoivaan pedagogiikkaan liittyviä merkityksiä varhaiskasvatuksen erityisopettajat tuottavat ESKO siili -intervention kontekstissa. Tutkimuksessa ...
"Ulkoilu tuo sellaisen vahvan tunnekokemuksen" : Varhaiskasvatuksen opettajien käsityksiä ulkona toimimisesta varhaiskasvatuksessa ja esiopetuksessa
(2020)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tutkielman tarkoituksena oli selvittää varhaiskasvatuksen opettajien käsityksiä ulkona toimimisesta. Tutkimustehtävänä oli tarkastella, miten varhaiskasvatuksen opettajat määrittelivät ulkona toimimisen sekä miten heidän ...