Haku
Viitteet 1-9 / 9
Yhdistetty esi- ja alkuopetus: Myönteisiä ilmiöitä, haasteita & eriyttämistä
(2022)
Kandidaatintyö
Kandidaatintyö
Tämän tutkimuksen tavoitteena oli kuvailla vuosiluokkiin sitomattoman yhdistetyn esi- ja alkuopetuksen myönteisiä ilmiöitä ja haasteita sekä selvittää millainen merkitys eriyttämisellä on ja kuinka se näyttäytyy toiminnassa. ...
"Kivalta, kun mä saan sitte tutustua vähän muihinki luokkiin" : esiopetuksessa olevien lasten tunnekokemuksia joustavasta esi- ja alkuopetuksesta
(2021)
Kandidaatintyö
Kandidaatintyö
Tässä tutkimuksessa tarkastellaan siirtymää esiopetuksesta alkuopetukseen joustavan esi- ja alkuopetuksen kontekstissa. Tutkimuksen intressi kohdistuu joustavan esi- ja alkuopetuksen oppimisympäristöön, vertaissuhteisiin ...
Esi- ja alkuopetuksen nivelvaiheen tutkimuksia Suomessa ja Ruotsissa vuosina 2015-2022: Systemaattinen kirjallisuuskatsaus
(2022)
Kandidaatintyö
Kandidaatintyö
Opinnäytetyössä toteutetun tutkimuksen tavoitteena oli tarkastella esi- ja alkuopetuksen nivelvaihetta tutkivassa tutkimuskirjallisuudessa käytettyjä tutkimusmenetelmällisiä ratkaisuja sekä tutkimuksissa esitettyjä tuloksia. ...
Moniammatillinen yhteistyö joustavassa esi- ja alkuopetuksessa: Lapsen oppimisen ja kehityksen tukeminen esiopetuksen ja koulun yhteistyössä
(2020)
Kandidaatintyö
Kandidaatintyö
Tämän tutkimuksen tarkoituksena oli kuvata, miten opettajat kokevat moniammatillisen yhteistyön joustavassa esi- ja alkuopetuksessa. Lisäksi tarkasteltiin, miten yhteistyön kautta voidaan tukea lapsen oppimista ja kasvua. ...
Lukemaan ja kirjoittamaan oppimisen tukeminen esi- ja alkuopetuksen nivelvaiheessa: Opettajien näkemyksiä inklusiivisesta kasvatuksesta
(2023)
Kandidaatintyö
Kandidaatintyö
Tutkimuksen tarkoituksena on lisätä tietoa lapsen lukemaan ja kirjoittamaan oppimisen tukemisesta inklusiivisessa lapsi- ja opetusryhmässä esi- ja alkuopetuksen nivelvaiheessa opettajien näkökulmien kautta. Lisäksi ...
Esi- ja alkuopetuksen yhteistyön merkitys ja mahdollisuudet
(2024)
Kandidaatintyö
Kandidaatintyö
Tutkimuksen päätavoitteena oli löytää vastauksia siihen, miten esi- ja alkuopettajat kokevat ja ymmärtävät välisensä yhteistyön ja sen mahdollisuudet. Lisänä tutkimuksessa tarkasteltiin sitä, millaisten tekijöiden esi- ja ...