Haku
Viitteet 1-10 / 16
Ethnic and Religious Diversity in Higher Education in Ethiopia: The Case of Bahir Dar University
(Tampere University Press, 2014)
Monografiaväitöskirja
Monografiaväitöskirja
Etninen ja Uskonnollinen Moninaisuus Etiopian Yliopistoissa
Monikulttuurisuus kuuluu Etiopian yliopistojen ohjaaviin arvoihin, joita ne tukevat ja toteuttavat. Yliopistot pyrkivät luomaan kampuksilleen ilmapiirin, jossa ...
The Representation of Self-Efficacy Experienced by an Upper Secondary School Student
(Omakustanne, 2014)
Monografiaväitöskirja
Monografiaväitöskirja
Lukio kasvu- ja oppimisympäristönä kaipaa kehittämistä. Lukiolaisella tulee olla nykyistä enemmän mahdollisuuksia itseohjautuvuuteen ja itsesäädeltyyn toimintaan. Lukiolaisen itsetehokkuuden ja sen stimulointimahdollisuuksien ...
On the Experiences of Finnish Engineers as Language Users in a Professional Context
(Tampere University Press, 2013)
Artikkeliväitöskirja
Artikkeliväitöskirja
Työssä kieltä ei tarkasteltu lingvistisenä ilmiönä vaan pyrittiin kartoittamaan kielenkäyttäjien inhimillistä kokemusmaailmaa. Tutkimuskohteena olivat tekniikan alan ammatissa toimivien insinöörien kielenkäyttökokemukset, ...
Individual and contextual factors predicting educational and occupational career success
(Tampere University Press, 2013)
Artikkeliväitöskirja
Artikkeliväitöskirja
Millaiset yksilöön ja perhe- ja kouluympäristöön liittyvät tekijät ennustavat uramenestystä?
Menestys koulutusuralla ja työuralla liittyy yksilön hyvinvointiin ja määrittää paljolti yksilön asemaa elämässä. Yksilön ...
Provision of and Participation in Primary Education in the Pastoralist Regions of Afar and Somali of Ethiopia
(Tampere University Press, 2015)
Monografiaväitöskirja
Monografiaväitöskirja
Peruskoulutuksen tarjonta ja siihen osallistuminen
Afarin ja Somalin paimentolaisalueilla Etiopiassa
Laadukkaan ja tasa-arvoisen peruskoulutuksen tarjonta on ratkaisevan tärkeää kaikille yhteiskunnille ja varsinkin ...
Changes in the Conceptualization of Leadership during an African College Course
(Tampere University Press, 2013)
Monografiaväitöskirja
Monografiaväitöskirja
Johtajuus käsitteen muuttuminen Afrikkalaisen yliopistokurssin aikana
Oppija lähestyy uutta asiaa olemassa olevien käsitysten pohjalta ja opittu uusi tieto rakentuu vanhan tiedon varaan. Uutta oppiessaan oppija ...
Chanting, singing and reading - Cultural Contexts of Tibetan Literacy
(Tampere University Press, 2013)
Monografiaväitöskirja
Monografiaväitöskirja
Kulttuurin vaikutus tiibetläisten aikuisten lukutaito-opetukseen
Lukutaito on niin olennainen osa elämäämme lännessä, että harvoin tulemme pohtineeksi sen puutetta tai sen luonnetta jokapäiväisessä elämässämme. Aikuisten ...
How is the Phenomenon of Shared Leadership Understood in the Theory and Practice of School Leadership? A case study conducted in four European schools
(Tampere University Press, 2015)
Monografiaväitöskirja
Monografiaväitöskirja
Tutkimuksen tarkoituksena oli ymmärtää jaettua johtajuutta kulttuurisesti erilaisissa kouluissa. Toisena tavoitteena oli selvittää, kuinka koulujen rehtorit ymmärtävät oman roolinsa johtamisen jakamisessa. Viitekehys ...
School Leadership En-route to ‘Grand Leap‘: Case studies from Nepal and Finland
(Tampere University Press, 2013)
Monografiaväitöskirja
Monografiaväitöskirja
School leadership en-route to a grand leap is defined as a cumulative progressive development process and an on-going process. This study discusses how a grand leap of a school was determined by the contextual settings of ...
The Pedagogy of Recognition. Dancing Identity and Mutuality
(Tampere University Press, 2012)
Väitöskirja
Väitöskirja
Vastavuoroinen tunnustus on hyvinvoinnin perusta
Maailmassa, joka jatkuvasti asettaa minulle paineita olla jotakin, mitä en ole, ei kai mikään tunnu niin hyvältä kuin hyväksynnän ja tunnustuksen saaminen juuri sellaisena ...