Haku
Viitteet 1-9 / 9
Omaa opettajuutta rakentamassa : Luokkavaltti-ohjelmaan osallistuneiden opiskelijoiden reflektion kohteet ja tasot
(2021)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tämä tutkimus selvitti opiskelijoiden reflektion kohteita ja tasoja Luokkavaltti-ohjelmaan osallistumisen jälkeen. Luokkavaltti-ohjelma on lukuvuonna 2019–2020 Paralympiakomitean ja Tampereen yliopiston toteuttama ...
Kodin ja koulun yhteistyö ja työhyvinvointi : Luokanopettajien käsityksiä ja kokemuksia yhteistyöstä ja sen vaikutuksesta työhyvinvointiin
(2022)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tutkimuksen tarkoituksena oli tutkia luokanopettajien käsityksiä ja kokemuksia kodin ja koulun yhteistyöstä sekä sen vaikutuksesta työhyvinvointiin. Tavoitteena oli luoda syvempää ymmärrystä kodin ja koulun yhteis-työstä ...
Luokanopettajaopiskelijoiden kokemuksia omasta valmiudesta opettaa taito- ja taideaineita alakoulussa
(2023)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tässä pro-Gradu tutkielmassani tutkin Tampereen luokanopettajaopiskelijoiden kokemuksia heidän omasta valmiudestaan lähteä opettamaan taito- ja taideaineita alakoulussa. Taito- ja taideaineilla tarkoitan kuvataidetta, ...
”Tiedän ja ymmärrän, että dysleksian varhainen tunnistaminen on äärimmäisen tärkeää” : Luokanopettajaopiskelijoiden kokemuksia yliopisto opinnoissaan saamistaan valmiuksista dysleksia-oppilaiden kohtaamiseen koulussa
(2021)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tämän tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää, minkälaisia kokemuksia luokanopettajaopiskelijoilla on yliopisto-opintojen antamista valmiuksista kohdata tulevassa työssään dysleksiaan liittyviä asioita, kuten sen varhainen ...
Vastavalmistuneiden luokanopettajien kokemuksia ammatillisesta kompetenssista varhaisen puuttumisen kontekstissa
(2021)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Suomen perustuslakiin on kirjattu jokaisen oppilaan lainmukainen oikeus saada laadukasta varhaista puuttumista asuinpaikasta riippumatta. Kansainvälisessä kontekstissa varhainen puuttuminen – early intervention – nähdään ...
Onnistunut vai epäonnistunut ensimmäinen luokanopettajavuosi? : Pian valmistuvien luokanopettajaopiskelijoiden käsityksiä opettajan työn ensimmäisistä vuosista
(2022)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tutkimuksen tarkoituksena on selvittää pian valmistuvien luokanopettajaopiskelijoiden käsityksiä opettajan työn ensimmäisistä kolmesta vuodesta. Tavoitteena on päästä perille niin myönteisistä kuin kielteisistä käsityksistä ...
Suunniteltu ja koettu opetussuunnitelma : Ammatillisen identiteetin muodostumisen kokemuksia luokanopettajakoulutuksessa
(2023)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tässä pro gradu -tutkielmassa tutkittiin Tampereen yliopiston luokanopettajakoulutuksen opetussuunnitelmaa ammatillisen identiteetin näkökulmasta. Tutkimuksen tulkinnallisena viitekehyksenä toimii Kellyn (2009) määritelmä ...
"Kyllä tässä on menty niin sanotusti p**** edellä puuhun" : Luokanopettajien kokemuksia musiikinopettajuudesta
(2023)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tutkimuksen tavoitteena oli tuoda esiin luokanopettajien kokemuksia omien valmiuksien riittävyydestä alakoulun musiikinopettajina ja luokanopettajien näkemyksiä luokanopettajakoulutuksen musiikinopetuksen kehittämisen ...