Haku
Viitteet 1-10 / 28
Subjektiivisuus rekrytointihaastattelussa : Rekrytoijien kertomuksia vuorovaikutuksesta
(2019)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tämä pro gradu -tutkielma koostuu tutkimusartikkelista, joka on hyväksytty vertaisarviointiin kasvatustieteiden ja kulttuurin tiedekunnan ohjeiden mukaisesti. Tämän tutkimuksen tarkoituksena oli tarkastella rekrytoijien ...
”Oikeus olla mukana” : Esiopettajien kokemuksia aistivammaisen lapsen opettamisesta
(2021)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
"Jokainen haluaa tuntea kuuluvansa johonkin" : Kahdeksasluokkalaisten oppilaiden käsityksiä osallisuudesta koulussa ja kouluyhteisöön kuulumisesta
(2019)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Osallisuus vaikuttaa nuorten kouluviihtyvyyteen. Osallisuus käsitteenä on kuitenkin monitulkintainen, eikä sille ole kirjallisuudessa yhtä ja jaettua määritelmää. Osallisuudella voidaan nähdä olevan poliittisia ja sosiaalisia ...
Tiedostetaan stereotypioita ja kohdataan yksilöllisesti: luokanopettajaopiskelijoiden käsityksiä sukupuolitietoisesta opetuksesta
(2021)
Kandidaatintyö
Kandidaatintyö
Tämän laadullisen tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää Tampereen yliopiston luokanopettajaopiskelijoiden käsityksiä sukupuolitietoisesta opetuksesta, sekä valmiuksia opetuksen toteuttamiseen. Sukupuolitietoisella ...
Ollako vai eikö olla muusikko?: Muusikko-opiskelijoiden kuvauksia opintojen myötä– ja vastatuulista
(2021)
Kandidaatintyö
Kandidaatintyö
Nuorten syrjäytymisellä on vakavia seurauksia niin yksilölle kuin ympäröivälle yhteiskunnalle. Yhtenä merkittävänä syrjäytymisriskiä lisäävänä tekijänä pidetään opintojen keskeyttämistä, johon myös tämä tutkimus ...
”Todellisuus on aina itse kohdattava”: Luokanopettajaopiskelijoiden käsityksiä työelämästä eläytymismenetelmän keinoin
(2021)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tutkimuksen tarkoituksena on tutkia kvalitatiivisin menetelmin sitä, mitkä tekijät vaikuttavat valmistumisen kynnyksellä olevien luokanopettajaopiskelijoiden mukaan luokanopettajan ensimmäisen työvuoden koettuun onnistumiseen ...
Empathy-Based Stories of Digitalization and Professional Development : An empirical illustration and methodological exploration of the method of empathy-based stories
(Tampere University, 2022)
Artikkeliväitöskirja
Artikkeliväitöskirja
Tämä väitöstutkimus sisältää kahdenlaisia tavoitteita – metodologisia ja empiirisiä. Ensimmäisenä, metodologisena tavoitteena on esitellä ja kehittää edelleen kvalitatiivista aineistonkeruumenetelmää, jota kutsutaan ...
Tunteet opettajan työtä ohjaamassa: Opettajien käsityksiä erilaisia tunteita herättävistä oppilaista
(2021)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää, millaiset oppilaat herättävät opettajissa miellyttäviä tai epämiellyttäviä tunteita sekä millaista toimintaa tunteisiin liittyy. Aiempien tutkimusten perusteella erityisesti kielteiset ...
Kiusaamiseen puuttuminen: Valmistuvien luokanopettajaopiskelijoiden käsityksiä onnistuneesta ja epäonnistuneesta kiusaamiseen puuttumisesta
(2022)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tämän tutkimuksen tarkoituksena on selvittää mistä tekijöistä onnistunut tai epäonnistunut kiusaamistilanteeseen puuttuminen koostuu. Tätä tutkimustehtävää tarkasteltiin kahden alakysymyksen avulla: ”Mitkä tekijät valmistuvien ...