Haku
Viitteet 1-10 / 11
Sensitiivisen vuorovaikutuksen arviointi : Kasvattajien kokemuksia taitoportaista arviointivälineenä
(2021)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tämän tutkimuksen tavoitteena on kuvata varhaiskasvatuksen henkilöstön kokemuksia taitoportaista kehittävän arvioinnin menetelmänä Keravan varhaiskasvatuksessa ja kuinka työskentelyä on johdettu yksikkötasolla. Lisäksi ...
Talouden arviointi yksityisessä ja julkisessa varhaiskasvatuksessa
(2022)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
"Ei voi oppia, jos ei yhtään niinku arvioi, reflektoi": Varhaiskasvatuksen opettajien kokemuksia pedagogisen toiminnan arvioinnista
(2021)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tässä tutkimuksessa haluttiin selvittää varhaiskasvatuksen opettajien kokemuksia pedagogisen toiminnan arvioinnista. Tutkimuksessa tarkasteltiin, miten varhaiskasvatuksen opettajien pedagogisen toiminnan arviointi toteutuu ...
Tuen tarpeen arviointi ja tukitoimien toteuttaminen kaksivuotisessa esiopetuskokeilussa : Varhaiskasvatuksen erityisopettajien ajatuksia
(2021)
Kandidaatintyö
Kandidaatintyö
Tämän tutkimuksen tarkoituksena on selvittää varhaiskasvatuksen erityisopettajien näkemyksiä tuen tarpeisten lasten tuen tarpeen arviointiin ja tukitoimiin liittyen syksyllä 2021 alkaneessa kaksivuotisessa esiopetuskokeilussa. ...
Oppimisvaikeuksien ennaltaehkäiseminen varhaiskasvatuksessa
(2020)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Vaikka oppimisvaikeudet voidaan todeta vasta kouluiässä, niitä ennustavia tekijöitä voidaan havaita jo varhaislapsuudessa. Näin ollen oppimisvaikeuksien kouluoppimiselle aiheuttamaa haittaa on mahdollista varhaiskasvatuksessa ...
”Halutaan heille tuoda se tunne, että heijän ajatuksilla on iso merkitys" : Varhaiskasvatuksen opettajien käsityksiä lasten tuottamasta toiminnan arvioinnista
(2021)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää, minkälaisia käsityksiä varhaiskasvatuksen opettajilla on lapsen tuottamasta toiminnan arvioinnista. Pyrimme saamaan selville, minkälaisen merkityksen lasten tuottama arviointi saa ...
Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty? : Varhaiskasvatuksen opettajan SAK-ajan käyttö, sen vaikutus pedagogiikan laatuun ja työhyvinvointiin
(2021)
Kandidaatintyö
Kandidaatintyö
Tämän tutkimuksen aiheena on varhaiskasvatuksen opettajan suunnitteluun, arviointiin ja kehittämiseen käyttämän ajan vaikutus toiminnan laatuun ja työhyvinvointiin. Tutkimus toteutettiin tammikuussa 2021 erään keskisuuren ...
Varhaiskasvatuksen opettajien kokemuksia laatupelistä laadun arvioinnin ja osallisuuden välineenä
(2021)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tämän laadullisen tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää varhaiskasvatuksen opettajille kertyneitä kokemuksia paikallisen tason varhaiskasvatuksen laadun arviointiin kehitetystä arviointivälineestä, laatupelistä. Tutkimuksen ...
Laadunarviointi päiväkotien arjessa : Varhaiskasvatuksen opettajien käsityksiä laadunarvioinnista ja sen toteutumisesta omassa työssään
(2021)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tämän pro gradu -tutkielman aiheena on varhaiskasvatuksen laadunarviointi, josta tarkastelun kohteeksi on otettu pedagogisen toiminnan tasolla tapahtuva laadunarviointi päiväkodeissa. Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää ...