Haku
Viitteet 1-6 / 6
Koulurakennus ja hyvinvointi. Teoriaa ja käytännön kokemuksia peruskouluarkkitehtuurista
(Tampere University Press, 2009)
Väitöskirja
Väitöskirja
Koulurakennus ja hyvinvointi
Perusopetuslaissa todetaan, että opetukseen osallistuvalla on oikeus turvalliseen opiskeluympäristöön. Mutta miten tämä määritellään ja miten se toteutuu?
Kaisa Nuikkisen väitöskirjassa ...
Ammatillisen kasvun edellytykset hallinto-organisaatiossa
(Tampere University Press, 2009)
Väitöskirja
Väitöskirja
Tutkimuksessa tarkastellaan kunnallisia palveluja suunnittelevien henkilöiden näkemyksiä työympäristönsä ammatillisen kasvun edellytyksistä 11 helsinkiläisessä virastossa.
Ammatillinen kasvu on jatkuva oppimisprosessi, ...
Koulutuksen laatu Viron tekniikan alan ammattikorkeakouluissa
(Tampere University Press, 2009)
Väitöskirja
Väitöskirja
Tässä tutkimuksessa pohditaan ammattikorkeakoulujen laatua ja laadunhallinta-menettelyjä sekä tarkastellaan duaalirakenteen mukaisen korkeakoulujärjestelmän soveltuvuutta osana Viron koulutusjärjestelmää.
Tavoitteena on ...
Rehtorin eettinen johtaminen monikulttuurisessa koulussa. "Sen yhteisen hyvän löytäminen"
(Tampere University Press, 2009)
Väitöskirja
Väitöskirja
Tutkimuksessa tarkasteltiin rehtorin eettistä johtamista monikulttuurisessa koulussa. Taustaosuuden tutkimustehtävänä kuvattiin koulun johtamista, rehtorin professiota ja työnkuvaa etiikan näkökulmasta ja tarkasteltiin ...
Tunneälytaidot ikäjohtamisessa. Esimiehen tunneälytaidot ja niiden tärkeys kuntahenkilöstön arvioimana
(Tampere University Press, 2009)
Väitöskirja
Väitöskirja
Väestön ikärakenteessa ja toimintaympäristössä tapahtuvat nopeat muutokset ovat suuri haaste yksilöille, yrityksille ja koko yhteiskunnalle. Tehokkuusvaatimusten lisääntyminen, jatkuva kiire ja jatkuvan oppimisen tarve ...
Ikääntyvän opettajan ammatillista kasvua ja osaamista tukeva johtaminen ammattikorkeakoulussa
(Tampere University Press, 2009)
Väitöskirja
Väitöskirja
Tässä tutkimuksessa kuvataan ikääntyvien ammattikorkeakoulussa työskentelevien terveysalan opettajien ja heidän esimiestensä käsityksiä opettajien ammatillisesta kasvusta, osaamisesta sekä johtamisesta ja työstä ...