Haku
Viitteet 1-5 / 5
´Onks meistä tähän?´ Aineenopettajakoulutus ja opettajaopiskelijan toiminnallisen osaamisen palapeli
(Tampere University Press, 2011)
Väitöskirja
Väitöskirja
Tutkimus on ainedidaktinen opettajakoulutustutkimus, jossa kuvataan ja tarkastellaan aineenopettajaopiskelijan (matemaattiset aineet) toimintaa ja oppimisprosesseja opettajaopintojen aikana. Opettaminen ja opettajaksi ...
Elämyksellisyyttä tavoittelemassa - narratiivinen tutkimus matematiikan opettajaksi kasvusta
(Tampere University Press, 2010)
Väitöskirja
Väitöskirja
Päivi Portaankorva-Koiviston (FM) väitöstutkimuksen tavoitteena oli tarkastella elämyksellisyyden merkityksiä matematiikan opetuksessa ja matematiikan opettajaksi kasvamisessa. Tutkimuksessa seurattiin kolmen lukuvuoden ...
Opettajuus - Ajassa elämistä vai suunnan näyttämistä?
(Tampere University Press, 2004)
Väitöskirja
Väitöskirja
Opetushenkilöstö on opetuksen kehittämisen keskeisin voimavara. Opettajalla on työssään ja työnsä kautta paljon valtaa. Hän ratkaisee arkityössään sen, kuinka virallisissa määräyksissä ja ohjeissa kirjatut hienot tavoitteet ...
Huomisen opettajat. Luokanopettajakoulutus ammatillisen identiteetin rakentajana
(Tampere University Press, 2004)
Väitöskirja
Väitöskirja
Opettajankoulutus on se prosessi, jossa ammatilliset tiedot ja taidot omaksutaan. Tämän tutkimuksen kohteena on Tampereen yliopiston opettajankoulutuslaitoksen Hämeenlinnan toimipaikassa tapahtuva luokanopettajakoulutus ...
Teaching Under Siege: Beyond the Traditional Curriculum Studies and/or Didaktik Split
(Tampere University Press, 2002)
Väitöskirja
Väitöskirja
Tutkimus liittyy kahden kansainvälisesti merkittävimmän opetussuunnitelmatyötä ohjanneen ajattelumallin, amerikkalaisen (curriculum studies) ja saksalaisen (Didaktik), kriittiseen tarkasteluun. Näiden kahden tradition ...