Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
Trepo
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä viite 
  •   Etusivu
  • Trepo
  • Opinnäytteet - ylempi korkeakoulututkinto
  • Näytä viite
  •   Etusivu
  • Trepo
  • Opinnäytteet - ylempi korkeakoulututkinto
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Ase- ja puolustusteollisuuden maine ja eettinen työnantajaimago

Vihottula, Markus (2010)

 
Avaa tiedosto
vihottula.pdf (296.2Kt)
Lataukset: 



Vihottula, Markus
2010

Konetekniikan koulutusohjelma
Teknis-taloudellinen tiedekunta
This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Hyväksymispäivämäärä
2010-06-02
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:tty-201007091268
Tiivistelmä
Työn tärkeimpänä tavoitteena on tutkia ase- ja puolustusteollisuuden julkisuuskuvaa eritoten houkuttelevan työnantajan näkökulmasta. Ase- ja puolustusteollisuus on kiistelty teollisuuden hara, jonka alan yritykset kuitenkin menestyvät hyvin työpaikkojen suosittuvuusvertailuissa vuodesta toiseen. Työssä paneudutaan tähän johtaneisiin syihin korreloiden historiaa alan teorioihin.
Osa potentiaalisista työntekijöistä voi kokea työnantajan valmistajien tuotteiden ja palveluiden olevan eettisten arvojen vastaisia, josta syystä he eivät hae yritykseen töihin. Vaikkakin kyseisten henkilöiden osuus on pieni ja ongelma koskee pientä prosenttia, on se tutkimisen arvoinen asia. Yksikin työnhakija vähemmän voi merkitä kaikkein parhaimman osaajan jättäytymistä hakuprosessista. Hyvä yritysimago auttaa työntekijöiden houkuttelemisessa.
Työn tavoitteena on löytää imagoa haittaavia ongelmat ja parannuskeinoja niiden muuttamiseksi lähinnä markkinointiviestinnän keinoin. Aineistona on käytetty aikaisempia tutkimustuloksia yritysimagon ongelmista, maineen merkityksestä ja henkilöstöjohtamisesta, Patria Oyj:lta saatuja aineistoja sekä yleistä ase- ja puolustusteknologian kehitystä kuvaavia julkaisuja.
Työssä huomattiin, että suurimmat ase- ja puolustusteollisuuden yritykset hallitsevat eettisen maineensa hyvin, mutta keskisuurilla yrityksillä eettistä näkökulmaa ei ole juurikaan huomioitu. Tämä olisi kuitenkin mahdollista korjata huomioimalla eettisyys yrityksen strategiassa, tiedottaa se kaikille sidosryhmilleen ja suorittaa mahdollisimman avointa viestintää sen tiedotukseen. /Kir10
Kokoelmat
  • Opinnäytteet - ylempi korkeakoulututkinto [40800]
Kalevantie 5
PL 617
33014 Tampereen yliopisto
oa[@]tuni.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Selaa kokoelmaa

TekijätNimekkeetTiedekunta (2019 -)Tiedekunta (- 2018)Tutkinto-ohjelmat ja opintosuunnatAvainsanatJulkaisuajatKokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
Kalevantie 5
PL 617
33014 Tampereen yliopisto
oa[@]tuni.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste