Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
Trepo
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä viite 
  •   Etusivu
  • Trepo
  • Kandidaatintutkielmat
  • Näytä viite
  •   Etusivu
  • Trepo
  • Kandidaatintutkielmat
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Asiakastyytyväisyyden merkitys terveydenhuollon B2B-toimijoille

Stenroos, Olli Ilmari (2019)

 
Avaa tiedosto
stenroos.pdf (420.7Kt)
Lataukset: 



Stenroos, Olli Ilmari
2019

Tietojohtaminen
Tekniikan ja luonnontieteiden tiedekunta - Faculty of Engineering and Natural Sciences
This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Hyväksymispäivämäärä
2019-05-10
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:tty-201905211659
Tiivistelmä
Terveydenhuoltoa tarjoavat toimijat tarvitsevat toimintansa tueksi nykyään yhä enemmän erilaisia palveluja, esimerkiksi potilastieto- tai ajanvarausjärjestelmiä. Terveydenhuollon liiketoimintaympäristön jäykkyyden seurauksena ovat toimijoiden väliset suhteet kuitenkin lähtökohtaisesti erilaisia kuin perinteisemmässä liiketoiminnassa huomioon ottaen kilpailun niukkuuden, palveluiden sitouttavuuden ja toimialan suuret riskit.
Tutkimuksessa pyrittiin löytämään vastaus asiakastyytyväisyyden merkitykseen terveydenhuollon B2B-kontekstissa kirjallisuustutkimuksen keinoin. Asiakasuskollisuuteen vaikuttavista tekijöistä suhdearvo, sitoutuneisuus ja luottamus ovat terveydenhuoltoalalla ominaisesti korkeammalla tasolla kuin perinteisessä liiketoiminnassa, mutta asiakastyytyväisyyden osalta mikään ei ole taattua. Yritys voi asiakastyytyväisyyttä tutkimalla ja kehittämällä vahvistaa asiakasuskollisuutta, joka puolestaan luo yritykselle pitkällä aikavälillä vakautta ja liiketoimintaa. Asiakastyytyväisyyden kautta saavutetaan tällä tavoin kilpailuetua terveydenhuollon B2B-kontekstissa. Asiakastyytyväisyyden mittaaminen ja asiakasuskollisuuden vahvistaminen puolestaan luovat mahdollisuuksia tuottaja- ja asiakasyrityksen keskinäiselle arvon yhteisluonnille vuorovaikutuksen kautta.
Kokoelmat
  • Kandidaatintutkielmat [6420]
Kalevantie 5
PL 617
33014 Tampereen yliopisto
oa[@]tuni.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Selaa kokoelmaa

TekijätNimekkeetTiedekunta (2019 -)Tiedekunta (- 2018)Tutkinto-ohjelmat ja opintosuunnatAvainsanatJulkaisuajatKokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
Kalevantie 5
PL 617
33014 Tampereen yliopisto
oa[@]tuni.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste