Tuotantohallien asiakkuuden hallinta
Kallunki, Marko (2018)
Kallunki, Marko
2018
Rakennustekniikka
Talouden ja rakentamisen tiedekunta - Faculty of Business and Built Environment
This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Hyväksymispäivämäärä
2018-12-05
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:tty-201811152589
https://urn.fi/URN:NBN:fi:tty-201811152589
Tiivistelmä
Asiakaslähtöisyys on yksi keino parantaa asiakkaan kokemusta rakennettaessa heille unelmiensa toimitilaa. Asiakaslähtöisyydellä voidaan myös parantaa rakennusyrityksen kilpailukykyä kiristyvässä markkinatilanteessa. Jos halutaan kehittää toimintaa ja saada konseptia laajennettua, on tarpeen etsiä uudenlaisia ratkaisuja, joilla voidaan erottua kilpailijoiden joukosta. Tämän vuoksi tässä tutkimuksessa tutkitaan toimitilarakentamisen asiakkuuden hallintaa ja sitä, miten sitä voitaisiin kehittää.
Tutkimusmenetelminä käytettiin haastattelututkimusta ja kirjallisuustutkimusta. Tutkimus aloitettiin kirjallisuustutkimuksella ja tutustumalla yrityksessä toteutuneisiin hankkeisiin. Kirjallisuustutkimuksen ja selvitystyön lomassa suunniteltiin teemat haastattelukysymyksiin. Teemat suunniteltiin siten, että niiden avulla saataisiin mahdollisimman kattava kuva ja tieto nykyisestä tilanteesta ja siitä miten haastateltavat näkevät tulevaisuuden kehitysvaihtoehdot yrityksessä.
Tutkimusmenetelminä käytettiin haastattelututkimusta ja kirjallisuustutkimusta. Tutkimus aloitettiin kirjallisuustutkimuksella ja tutustumalla yrityksessä toteutuneisiin hankkeisiin. Kirjallisuustutkimuksen ja selvitystyön lomassa suunniteltiin teemat haastattelukysymyksiin. Teemat suunniteltiin siten, että niiden avulla saataisiin mahdollisimman kattava kuva ja tieto nykyisestä tilanteesta ja siitä miten haastateltavat näkevät tulevaisuuden kehitysvaihtoehdot yrityksessä.