Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
Trepo
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä viite 
  •   Etusivu
  • Trepo
  • Opinnäytteet - ylempi korkeakoulututkinto
  • Näytä viite
  •   Etusivu
  • Trepo
  • Opinnäytteet - ylempi korkeakoulututkinto
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Opas inbound-markkinointiin

Nieminen, Arto (2017)

 
Avaa tiedosto
Nieminen.pdf (630.7Kt)
Lataukset: 



Nieminen, Arto
2017

Tietojohtaminen
Talouden ja rakentamisen tiedekunta - Faculty of Business and Built Environment
This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Hyväksymispäivämäärä
2017-12-07
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:tty-201711242261
Tiivistelmä
Tässä työssä tutkitaan erilaisia inbound-markkinoinnin keinoja, joilla yhtiöt voivat pyrkiä houkuttelemaan luokseen uusia potentiaalisia asiakkaita. Työssä esitetään käytännössä toteutettuja inbound-markkinointiin vaikuttavia toimenpiteitä niin onnistumisien kuin epäonnistumisien kautta. Pyrkimyksenä on auttaa lukijaa ymmärtämään mitkä keinot ovat oleellisia inbound-markkinoinnin kannalta, mitkä toimenpiteet on todettu tuloksellisiksi ja mitä virheitä toiminnassa kannattaa välttää. Työn tarkoitus ei ole syventää lukijan ymmärrystä inbound-markkinoinnin yksittäisiin keinoihin, kuten hakukoneoptimointiin vaan antaa mahdollisimman kattava käsitys mahdollisista toimenpiteistä ja näiden vaikutuksesta inbound-markkinoinnin tuloksellisuuteen.
Työn teoriaosuuden rakentamiseen hyödynnettiin alaan erikoistuneiden toimijoiden tarjoamia lähteitä. Näihin lukeutuivat kirjat, artikkelit ja blogit, joiden kirjoittajat tunnistettiin inbound-markkinoinnin toimijoiksi. Teoriassa pyrittiin käsittelemään mahdollisimman kattavasti keinoja, joilla inbound-markkinoinnin tehokkuutta pystyttäisiin parantamaan. Tutkimisen jäsentelyssä hyödynnettiin hubspot:in mukaista inbound-markkinoinnin mallia, joka saatiin kohdeyritys Solinorilta. Solinor hyödyntää tätä mallia oman inbound-markkinointinsa prosessissa.
Työssä käytettyjä tutkimuskysymyksiä lähestyttiin empiirisestä näkökulmasta teorian tukemana. Työn suorittamiseen käytettiin konstruktiivisen tutkimusmenetelmän ja lean startup -menetelmän yhdistelmää. Tämän mukaisesti toimenpiteet inbound-markkinoinnin tehokkuuden kasvattamiseksi ideoitiin teorian pohjalta ja tätä sovellettiin suorittamalla kokeiluja sekä muutoksia kohdeyritys Solinorin suorittamaan inbound-markkinointiin. Saatujen tuloksien perusteella analysoitiin, mitkä keinot olivat hyödyllisiä inbound-markkinoinnin tehokkuuden kannalta sekä pohdittiin niiden merkitystä.
Kokoelmat
  • Opinnäytteet - ylempi korkeakoulututkinto [40600]
Kalevantie 5
PL 617
33014 Tampereen yliopisto
oa[@]tuni.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Selaa kokoelmaa

TekijätNimekkeetTiedekunta (2019 -)Tiedekunta (- 2018)Tutkinto-ohjelmat ja opintosuunnatAvainsanatJulkaisuajatKokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
Kalevantie 5
PL 617
33014 Tampereen yliopisto
oa[@]tuni.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste