Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
Trepo
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä viite 
  •   Etusivu
  • Trepo
  • Opinnäytteet - ylempi korkeakoulututkinto
  • Näytä viite
  •   Etusivu
  • Trepo
  • Opinnäytteet - ylempi korkeakoulututkinto
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Kiinteiden laajakaistaratkaisujen toimitusprosessin asiakaslähtöinen kehittäminen

Karjalainen, Jenni (2015)

 
Avaa tiedosto
karjalainen.pdf (2.522Mt)
Lataukset: 



Karjalainen, Jenni
2015

Tuotantotalouden koulutusohjelma
Talouden ja rakentamisen tiedekunta - Faculty of Business and Built Environment
This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Hyväksymispäivämäärä
2015-10-07
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:tty-201509241620
Tiivistelmä
Tuotteiden valmistamisen ja palveluiden tuottamisen sijaan asiakaslähtöisessä liiketoiminnassa puhutaan yhä enemmän ratkaisujen toimittamisesta. Ratkaisuja toimittavien yritysten menestys riippuu suurelta osin siitä, miten hyvin ne saavat vastattua asiakkaidensa tarpeisiin. Kasvava kiinnostus asiakaskokemuksen parantamiseen onkin huomioitava erityisesti ratkaisujen toimittamisessa. Tämän diplomityön puitteissa selvitettiin asiakaskokemuksen muodostumista ratkaisutoimituksissa, ja tuotettiin sen avulla kehitysehdotus kiinteiden laajakaistaratkaisujen toimitusprosessin asiakaslähtöiseen kehittämiseen.

Aiemmassa tutkimuksessa asiakaskokemuksen muodostumista ja ratkaisuliiketoiminnan menestystekijöitä on tarkasteltu erillisinä aihealueina. Tässä tutkimuksessa näiden aiheiden yhteyttä selvitettiin monimetodisen tapaustutkimuksen avulla. Asiakkaille tärkeitä tekijöitä kartoitettiin yrityksen jatkuvasti keräämästä asiakaskokemuskyselyaineistosta, jossa oli 472 yksilöllistä vastausta. Prosessien mallinnus ja henkilöstön suhtautuminen asiakaskokemukseen selvitettiin 13 teemahaastattelun avulla. Aineiston pohjalta muodostettu kehitysehdotus validoitiin asiantuntija-arviolla ryhmähaastattelussa.

Tutkimuksen tuloksena muodostettu kehitysehdotus pohjautuu kirjallisuudessa esiintyviin menestystekijöihin: asiakaslähtöisyyteen, sisäiseen vuorovaikutukseen, yhteistyöhön ulkoisten toimijoiden kanssa, kehittymiskykyyn, organisaatiorakenteen uudistamiseen ja toistettavuuteen. Kehitysehdotuksella halutaan vaikuttaa erityisesti tulosten perusteella asiakkaille tärkeisiin tekijöihin, joihin sisältyvät viestinnän riittävyys ja ajankohtaisuus, henkilöstön osaaminen, asiakastarpeeseen vastaaminen, toimituksen sujuvuus ja lupausten pitäminen. Validointiin perustuen konkretisoidussa kehitysehdotuksessa keskitytään asiakkaille luvatun toimitusvarmuuden parantamiseen. Asiantuntijoiden näkemyksiin pohjautuvina painopisteinä ovat avoimuus projektissa, henkilöstön osaaminen ja asiakaslupausten pitäminen. Lisäksi kehitysehdotus sisältää prioriteettialueiden kehittämiseen tähtäävien toimenpiteiden karkean tason aikataulun.
Kokoelmat
  • Opinnäytteet - ylempi korkeakoulututkinto [39899]
Kalevantie 5
PL 617
33014 Tampereen yliopisto
oa[@]tuni.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Selaa kokoelmaa

TekijätNimekkeetTiedekunta (2019 -)Tiedekunta (- 2018)Tutkinto-ohjelmat ja opintosuunnatAvainsanatJulkaisuajatKokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
Kalevantie 5
PL 617
33014 Tampereen yliopisto
oa[@]tuni.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste