Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
Trepo
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä viite 
  •   Etusivu
  • Trepo
  • Opinnäytteet - ylempi korkeakoulututkinto (Limited access)
  • Näytä viite
  •   Etusivu
  • Trepo
  • Opinnäytteet - ylempi korkeakoulututkinto (Limited access)
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Rakennusalan erikoisurakointiyrityksen laatujärjestelmä

Markkola, Hannu (2015)

 
Avaa tiedosto
markkola.pdf (1.514Mt)
Lataukset: 



Markkola, Hannu
2015

Rakennustekniikan koulutusohjelma
Talouden ja rakentamisen tiedekunta - Faculty of Business and Built Environment
This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Hyväksymispäivämäärä
2015-03-04
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:tty-201502181103
Tiivistelmä
Rakennusalaa kohdanneen 1990-luvun laman ja 2000-luvun alkupuolen lähes lamanomaisen hiljaisen jakson jälkeen rakennusteollisuudessa on tapahtunut merkittäviä muutoksia. Laatuun kiinnitetään yhä suurempaa huomiota. Laadun, osaamisen ja toimitusvarmuuden merkitys kilpailutekijänä on huomattavasti lisääntynyt.
Rakennusalalla urakkakilpailut käydään pääsääntöisesti hinnalla, joskin edellisestä lamasta oppineina rakennusliikkeet ja rakennuttajat ovat ymmärtäneet aliurakoitsijan virheettömän suorituksen merkityksen.
Yhä useammassa rakennuskohteessa rakennuttajat edellyttävät kaikilta urakoitsijoilta koko rakentamisen ketjussa omaa laatujärjestelmää. Pieniltä urakoitsijoilta ei välttämättä vaadita yrityksen laatujärjestelmän sertifiointia.
Työn tavoitteena on ollut halu kehittää Suomen Laatoituskeskus Oy:lle SFS-ISO 9001 standardiin perustuva yrityskohtainen laatujärjestelmä. Se on yrityksen jokapäiväisessä työssä apuväline ja toimintamalli, jossa esitetään ne toimenpiteet, joilla saavutetaan määräysten mukainen ja dokumentoitu tilaajan haluama laadukas lopputulos. Hyvän yrityskuvan ja imagon luominen järjestelmällisellä ja ammattimaisella toimintaperiaatteella lisää luottamusta ja uskottavuutta yritykseen.
Laatujärjestelmää jatkuvasti kehittämällä yrityksellä on tavoitteena saavuttaa asema, jossa se mielletään halutuksi yhteistyökumppaniksi, jonka kanssa voidaan solmia pitkäaikaisia yhteistyösopimuksia tai partnership -kumppanuuksia.
Kokoelmat
  • Opinnäytteet - ylempi korkeakoulututkinto (Limited access) [3561]
Kalevantie 5
PL 617
33014 Tampereen yliopisto
oa[@]tuni.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Selaa kokoelmaa

TekijätNimekkeetTiedekunta (2019 -)Tiedekunta (- 2018)Tutkinto-ohjelmat ja opintosuunnatAvainsanatJulkaisuajatKokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
Kalevantie 5
PL 617
33014 Tampereen yliopisto
oa[@]tuni.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste