Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
Trepo
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä viite 
  •   Etusivu
  • Trepo
  • Opinnäytteet - ylempi korkeakoulututkinto
  • Näytä viite
  •   Etusivu
  • Trepo
  • Opinnäytteet - ylempi korkeakoulututkinto
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Tuotetarjonnan integrointi yritysoston yhteydessä

Rikkonen, Aleksi (2011)

 
Avaa tiedosto
rikkonen.pdf (1.558Mt)
Lataukset: 



Rikkonen, Aleksi
2011

Tuotantotalouden koulutusohjelma
Automaatio-, kone- ja materiaalitekniikan tiedekunta - Faculty of Automation, Mechanical and Materials Engineering
This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Hyväksymispäivämäärä
2011-06-08
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:tty-2011062114738
Tiivistelmä
Yrityksen integraatioprosessi on merkittävä osa onnistunutta yrityskauppaa. Tämän diplomityön tavoitteena on kartoittaa yrityskaupan yhteydessä tehtävään tuotetarjonnan integraatioon liittyviä toimintatapoja ja siihen liittyviä etuja ja haittoja. Osana diplomityötä suoritetaan yrityskaupan kohteena olleiden yritysten tuotetarjonnan kartoitus, jonka avulla pystytään määrittämään tuotetarjonnassa olevat päällekkäisyydet ja puutteet.
Diplomityö on kaksiosainen siten, että kappaleet 1-5 käsittelevät aiheeseen liittyvää teoriaa ja kappaleet 6-8 käsittävät työhön liittyvän soveltavan osuuden. Työn teoriaosuudessa käsittelen yritysostoprosessia sekä siihen kuuluvia etuja ja haittoja, tuoteportfolionhallinnan merkitystä yritykselle, tuotteen elinkaareen merkitystä tuotetarjonnan integroinnissa ja tuotteistamisen merkitystä yrityksen toiminnalle. Soveltavassa osuudessa perehdytään Kopar Oy:ssa luodun tuotematriisin kehittämiseen ja tuotetarjonnan integrointiin liittyviin menetelmiin sekä tuotteistamiseen.
Tutkimus osoittaa, että tuotetarjonnan integroinnin suorittamisella on suuri merkitys yrityskaupan onnistumiselle ja sen suorittamisen edellytyksenä on perusteellinen tieto yritysten tuotteista ja niiden ominaisuuksista. Tuotetarjonnan integrointi on todella vaativa tehtävä ja sen seurauksena tehtävillä päätöksillä on erittäin suuri merkitys yrityksen tulevaisuudelle, jonka seurauksena ratkaisujen tueksi tulee tehdä kattavat selvitykset myös asiakastarpeista ja kilpailijoista. /Kir11
Kokoelmat
  • Opinnäytteet - ylempi korkeakoulututkinto [41201]
Kalevantie 5
PL 617
33014 Tampereen yliopisto
oa[@]tuni.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Selaa kokoelmaa

TekijätNimekkeetTiedekunta (2019 -)Tiedekunta (- 2018)Tutkinto-ohjelmat ja opintosuunnatAvainsanatJulkaisuajatKokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
Kalevantie 5
PL 617
33014 Tampereen yliopisto
oa[@]tuni.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste