Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
Trepo
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä viite 
  •   Etusivu
  • Trepo
  • Väitöskirjat
  • Näytä viite
  •   Etusivu
  • Trepo
  • Väitöskirjat
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Design Principles of an Authentic Online Professional Development Program for Multicultural Faculty

Teräs, Hanna (2016)

 
Avaa tiedosto
978-952-03-0013-5.pdf (2.677Mt)
Lataukset: 



Teräs, Hanna
Tampere University Press
2016

Kasvatustiede, ammattikasvatus - Education, Vocational Education
Kasvatustieteiden yksikkö - School of Education
This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Väitöspäivä
2016-02-05
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:ISBN:978-952-03-0013-5
Tiivistelmä
Autenttista ammatillista oppimista monikulttuurisille korkeakouluopettajille

Tutkimuksen tavoite oli muodostaa suunnitteluperiaatteet kokonaan verkossa toteutettavalle täydennyskoulutukselle, joka soveltuu monikulttuurisille korkeakouluopettajille. Tutkimuksen kohteena oli Arabiemiraateissa toteutettu täydennyskoulutus. Tutkimuksessa todettiin että ns. autenttisen verkko-oppimisen malli soveltuu erinomaisesti tähän tarkoitukseen, mutta sen tehokas käyttö edellyttää hyvää suunnittelua. Autenttinen verkko-oppiminen painottaa yhteisöllistä oppimista ja työelämään kiinteästi sitoutuvia oppimissisältöjä ja -tehtäviä.

Tässä tutkimuksessa todettiin, että autenttisen oppimisen periaatteiden mukainen verkko-oppiminen voi johtaa syvälliseen ammatilliseen kasvuun, reflektiotaitojen kehittymiseen, sekä kulttuuriseen ymmärrykseen ja vuorovaikutustaitoihin. Toisaalta, se on menetelmänä hyvin erilainen kuin perinteinen akateeminen oppiminen, joten se voi myös olla osallistujille vaativaa. Jotta toivotut tulokset saavutettaisiin, oppimisen fasilitointiin ja tukemiseen on kiinnitettävä erityistä huomiota, oppimisympäristön on tuettava itsesäätelytaitojen kehittymistä, ja suunnittelussa on aktiivisesti vältettävä sekä opettajajohtoista yksityiskohtaista ohjeistamista, että liiallista rakenteen puutetta ja sekavuutta.

Tutkimustulokset lisäävät ymmärrystä autenttisen verkko-oppimisen mukaisen opettajien täydennyskoulutuksen tasapainoisesta suunnittelusta, sekä autenttisen verkko-oppimisen hyödyntämisestä ammatillisen kasvun tukena.
 
Kokoelmat
  • Väitöskirjat [5027]
Kalevantie 5
PL 617
33014 Tampereen yliopisto
oa[@]tuni.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Selaa kokoelmaa

TekijätNimekkeetTiedekunta (2019 -)Tiedekunta (- 2018)Tutkinto-ohjelmat ja opintosuunnatAvainsanatJulkaisuajatKokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
Kalevantie 5
PL 617
33014 Tampereen yliopisto
oa[@]tuni.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste