Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
Trepo
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä viite 
  •   Etusivu
  • Trepo
  • Opinnäytteet - ylempi korkeakoulututkinto
  • Näytä viite
  •   Etusivu
  • Trepo
  • Opinnäytteet - ylempi korkeakoulututkinto
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Asiakasuskollisuuden teemat muotiblogeissa

Pohjonen, Elina (2015)

 
Avaa tiedosto
GRADU-1437394650.pdf (655.6Kt)
Lataukset: 



Pohjonen, Elina
2015

Yrityksen taloustiede, markkinointi - Marketing
Johtamiskorkeakoulu - School of Management
This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Hyväksymispäivämäärä
2015-06-23
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:uta-201507202143
Tiivistelmä
Muotiblogit ovat kuluttajille ilmainen, helppo ja säännöllisesti päivittyvä kanava seurata muotia ja jakaa mielipiteitä samoista asioista kiinnostuneiden kuluttajien kanssa. Muotiblogien osuus myös markkinoinnin kanavana yrityksille kasvaa koko ajan, ja tätä kautta osa bloggaajista pystyy myös elättämään itsensä. Muotiblogien asiakkaita ovat lukijat.

Tämän tutkimuksen tarkoituksena on tutkia, millaista on asiakasuskollisuus muotiblogien ja niiden lukijoiden välillä. Tutkimus on toteutettu laadullisena tutkimuksena, jonka primäärinen aineisto on kerätty puolistrukturoitujen haastattelujen avulla. Primääristä aineistoa on täydennetty sekundäärisellä aineistolla keräämällä kommentteja muotiblogien kommenttibokseista.

Tutkimusaineiston ja teoreettisen viitekehyksen perusteella muodostettiin seitsemän asiakasuskollisuuden teemaa muotiblogien kontekstissa. Lisäksi jokainen teema määriteltiin kuluttajien asiakasuskollisuuden vaiheen mukaan. Bloggaaja/blogien lukeminen nähtiin näiden seitsemän teeman mukaan joko samaistumisen kohteena, esikuvana, konsulttina, bloggaaja ystävänä, julkkiksena, ajanvietteenä sekä piintyneenä tapana (riippuvuutena).

Tutkimus on hyödyllinen sekä akateemiselle tiedeyhteisölle, että käytännön liike-elämälle. Aiempaa muotiblogeihin keskittynyttä tutkimusta täydennetään kuluttajalähtöisellä tutkimuksella asiakasuskollisuudesta. Liiketoiminnalle tutkimus on hyödyllinen siksi, koska tutkimuksessa tunnistetaan asiakasuskollisuutta kasvattavia ominaisuuksia, jotka saavat lukijan palaamaan blogin äärelle yhä uudestaan. Nämä merkitykset ovat olennaisia esimerkiksi blogimainonnan kontekstissa. Tutkimuksen avulla ymmärretään paremmin asiakasuskollisuuden merkitystä muotiblogeissa, ja mitä muotiblogit kuluttajille merkitsevät.
Kokoelmat
  • Opinnäytteet - ylempi korkeakoulututkinto [39995]
Kalevantie 5
PL 617
33014 Tampereen yliopisto
oa[@]tuni.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Selaa kokoelmaa

TekijätNimekkeetTiedekunta (2019 -)Tiedekunta (- 2018)Tutkinto-ohjelmat ja opintosuunnatAvainsanatJulkaisuajatKokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
Kalevantie 5
PL 617
33014 Tampereen yliopisto
oa[@]tuni.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste