Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
Trepo
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä viite 
  •   Etusivu
  • Trepo
  • Opinnäytteet - ylempi korkeakoulututkinto
  • Näytä viite
  •   Etusivu
  • Trepo
  • Opinnäytteet - ylempi korkeakoulututkinto
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Tekoäly ja go-peli

Korhonen, Hanne (2014)

 
Avaa tiedosto
GRADU-1407305902.pdf (820.1Kt)
Lataukset: 



Korhonen, Hanne
2014

Tietojenkäsittelyoppi - Computer Science
Informaatiotieteiden yksikkö - School of Information Sciences
This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Hyväksymispäivämäärä
2014-07-30
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:uta-201408062029
Tiivistelmä
Tässä tutkielmassa käsittelen, kuinka kiinalaista go-peliä voidaan pelata tietokoneella käyttäen erilaisia tekoälytekniikoita. Go-pelissä on suuri haarautumiskerroin eli pelitilanteissa on useimmiten mahdollista tehdä lukuisia eri siirtoja. Tämän aiheuttamat ongelmat ovat yksi syy siihen, että go-peliä pelaavat ohjelmat ovat vielä paljon huonompia kuin parhaat ihmispelaajat. Esittelen tutkielmassa muutamia tekniikoita, kuten Monte Carlo -puuhaku, joilla on päästy tämän hetken parhaisiin go-peliä pelaaviin tietokoneohjelmiin. Lisäksi käsittelen tekniikoita, joita on lisätty Monte Carlo -puuhakuun, jotta puuhakua saataisiin tehostettua toimimaan paremmin.
Kokoelmat
  • Opinnäytteet - ylempi korkeakoulututkinto [40600]
Kalevantie 5
PL 617
33014 Tampereen yliopisto
oa[@]tuni.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Selaa kokoelmaa

TekijätNimekkeetTiedekunta (2019 -)Tiedekunta (- 2018)Tutkinto-ohjelmat ja opintosuunnatAvainsanatJulkaisuajatKokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
Kalevantie 5
PL 617
33014 Tampereen yliopisto
oa[@]tuni.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste