Palveluajattelun murros - näkymiä uudistuvaan palveluun
Teoksen toimittaja(t)
Rintamäki, Timo
Tienhaara, Piia
Tampere University Press
2014
Johtamiskorkeakoulu - School of Management
This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:ISBN:978-951-44-9436-9
https://urn.fi/URN:ISBN:978-951-44-9436-9
Tiivistelmä
Kehitätkö organisaatiosi toimintaa ja tulevaisuuden toimintamalleja
neuvotteluhuoneessa vai asiakkaasi arjessa?
Toimintalogiikka on murroksessa. Yritykset saavat liikevaihdostaan yhä suuremman osan palveluliiketoiminnasta, ja julkista sektoria haastaa laadukkaan ja kustannustehokkaan palvelun tarjoaminen yhä niukkenevilla resursseilla.
Muutosta kuvataan siirtymisellä tuotantolähtöisestä palvelulähtöiseen toimintaan.
Teos Palveluajattelun murros keskittyy tämän muutoksen ymmärtämiseen ja käytännönläheisten ratkaisumallien tarkasteluun.
Kirjoittajat ovat Tampereen yliopiston eri tieteenalojen asiantuntijoita. Lukijalle tarjotaan tiivis, poikkitieteellinen ja ajanmukainen näkemys palveluajattelusta painottaen niin liiketoimintaosaamista kuin asiakaslähtöistä julkisten palvelujen kehittämistäkin. Tampereen Palveluinnovaatiokeskus -hankkeen toiminnassa koottujen case-esimerkkien kautta avautuu konkreettisia vinkkejä ja välineitä liiketoiminnan kehittämiseen. Kirja soveltuukin erityisesti henkilöille, jotka haluavat haastaa organisaationsa uudistumaan, kehittymään ja luomaan tulosta palveluajattelun avulla.
neuvotteluhuoneessa vai asiakkaasi arjessa?
Toimintalogiikka on murroksessa. Yritykset saavat liikevaihdostaan yhä suuremman osan palveluliiketoiminnasta, ja julkista sektoria haastaa laadukkaan ja kustannustehokkaan palvelun tarjoaminen yhä niukkenevilla resursseilla.
Muutosta kuvataan siirtymisellä tuotantolähtöisestä palvelulähtöiseen toimintaan.
Teos Palveluajattelun murros keskittyy tämän muutoksen ymmärtämiseen ja käytännönläheisten ratkaisumallien tarkasteluun.
Kirjoittajat ovat Tampereen yliopiston eri tieteenalojen asiantuntijoita. Lukijalle tarjotaan tiivis, poikkitieteellinen ja ajanmukainen näkemys palveluajattelusta painottaen niin liiketoimintaosaamista kuin asiakaslähtöistä julkisten palvelujen kehittämistäkin. Tampereen Palveluinnovaatiokeskus -hankkeen toiminnassa koottujen case-esimerkkien kautta avautuu konkreettisia vinkkejä ja välineitä liiketoiminnan kehittämiseen. Kirja soveltuukin erityisesti henkilöille, jotka haluavat haastaa organisaationsa uudistumaan, kehittymään ja luomaan tulosta palveluajattelun avulla.
Kokoelmat
- TUP OA Books [259]