Sisällöntarjonnasta kumppanuusverkostoon – pienyrittäjän haasteet sähköisten palvelujen maailmassa
KOSKINEN, JAAKKO (2005)
KOSKINEN, JAAKKO
2005
Tietojenkäsittelyoppi - Computer Science
Informaatiotieteiden tiedekunta - Faculty of Information Sciences
This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Hyväksymispäivämäärä
2005-12-14
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/urn:nbn:fi:uta-1-15237
https://urn.fi/urn:nbn:fi:uta-1-15237
Tiivistelmä
Tutkielma tarkastelee sisällön hallintaa sekä tietoverkkojen hyödyntämistä markkinoinnissa ja myyntityössä.
Tarkastelunäkökulmana on liiketoiminnan näkökulma. Tietotekniikan teknisiä välineitä käsitellään siltä syvyydeltä, kuin kokonaiskuvan muodostamisen kannalta tuntuu perustellulta.
Suomalaiset yritykset ovat sähköisen liiketoiminnan edelläkävijöitä, mutta tästä huolimatta tarjolla olevien mahdollisuuksien hyödyntäminen on vasta aluillaan.
Useilla yrityksillä ei ole vielä käsitystä, mitä www-palveluiden kehittäminen merkitsee yritykselle. Verkkosisältöjen tuottamista pidetään kalliina ja vaivalloisena – silti välineet ovat kehittyneet ja oikeilla toimintatavoilla ratkaisujen tuottaminen ei edes tule kalliiksi.
Verkkojen käyttö markkinoinnissa ja myyntityössä avaa yrityksille uusia mahdollisuuksia hankkia asiakkaita ja pitää kiinni nykyisistä.
Internet on luonut yrityksille edellytyksiä entistä parempiin myyntituloksiin ja kykyyn hoitaa asiakkuuksiaan entistä paremmin. Oikean suuntaiset ratkaisut eivät kuitenkaan synny itsestään. Tämä opinnäytetyö on syntynyt verkkoliiketoimintaa käsittelevän kirjan kirjoittamisen ohessa. Kummankin tuotoksen perimmäisenä motiivina on ollut koota tietoa, joiden pohjalta lukija voi entistä paremmin hyödyntää internetin tarjoamia mahdollisuuksia omassa liiketoiminnassaan.
Verkkoliiketoiminta, sisältötuotanto, yrittäjyys, verkkokauppa, internet, eksranet, intranet, kumppanuus
Tarkastelunäkökulmana on liiketoiminnan näkökulma. Tietotekniikan teknisiä välineitä käsitellään siltä syvyydeltä, kuin kokonaiskuvan muodostamisen kannalta tuntuu perustellulta.
Suomalaiset yritykset ovat sähköisen liiketoiminnan edelläkävijöitä, mutta tästä huolimatta tarjolla olevien mahdollisuuksien hyödyntäminen on vasta aluillaan.
Useilla yrityksillä ei ole vielä käsitystä, mitä www-palveluiden kehittäminen merkitsee yritykselle. Verkkosisältöjen tuottamista pidetään kalliina ja vaivalloisena – silti välineet ovat kehittyneet ja oikeilla toimintatavoilla ratkaisujen tuottaminen ei edes tule kalliiksi.
Verkkojen käyttö markkinoinnissa ja myyntityössä avaa yrityksille uusia mahdollisuuksia hankkia asiakkaita ja pitää kiinni nykyisistä.
Internet on luonut yrityksille edellytyksiä entistä parempiin myyntituloksiin ja kykyyn hoitaa asiakkuuksiaan entistä paremmin. Oikean suuntaiset ratkaisut eivät kuitenkaan synny itsestään. Tämä opinnäytetyö on syntynyt verkkoliiketoimintaa käsittelevän kirjan kirjoittamisen ohessa. Kummankin tuotoksen perimmäisenä motiivina on ollut koota tietoa, joiden pohjalta lukija voi entistä paremmin hyödyntää internetin tarjoamia mahdollisuuksia omassa liiketoiminnassaan.
Verkkoliiketoiminta, sisältötuotanto, yrittäjyys, verkkokauppa, internet, eksranet, intranet, kumppanuus