Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
Trepo
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä viite 
  •   Etusivu
  • Trepo
  • Opinnäytteet - ylempi korkeakoulututkinto
  • Näytä viite
  •   Etusivu
  • Trepo
  • Opinnäytteet - ylempi korkeakoulututkinto
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Ratsastuksenohjaajakoulutuksen pedagogiikan opetuksen opetussuunnitelman kehittäminen

HÄMÄLÄINEN, MIIA (2005)

 
Avaa tiedosto
gradu00716.pdf (406.7Kt)
Lataukset: 



HÄMÄLÄINEN, MIIA
2005

Kasvatustiede - Education
Kasvatustieteiden tiedekunta - Faculty of Education
This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Hyväksymispäivämäärä
2005-12-01
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/urn:nbn:fi:uta-1-15209
Tiivistelmä
Hakutermit:

ratsastus, opetussuunnitelma, opetuksen kehittäminen, ratsastuksen pedagogiikka

Tämän tutkimuksen tarkoituksena on pedagogiikan opetuksen ja opetussuunnitelman kehittäminen ratsastuksenohjaajakoulutuksessa Hevosopistolla Ypäjällä. Tutkimusta varten haastateltiin avoimella kyselylomakkeella 24:ää vuonna 2004- 2005 valmistuvaa ratsastuksenohjaajaopiskelijaa. Kyselylomakkeen kysymykset kohdistuivat pedagogiikan opetuksen toteuttamiseen ja kehittämiseen Hevosopistolla. Oppilaiden haastattelujen lisäksi haastateltiin neljää opettajaa, joiden vastauksia käytettiin täydentämään kehittämissuunnitelmaa ja teoriaosaa tutkimuksessa.

Tutkimuksen tuloksissa keskeiselle sijalle nousi oppilaiden toive ratsastuksenohjaamisen pedagogiikan muuttamisesta käytännönläheisemmäksi ja helpommin ratsastustunneille sovellettavaksi. Kasvatustieteellisiä teorioita ei ollut oppilaiden mielestä helppo soveltaa ratsastuksenohjaamiseen. Lisäksi suomenkielisen opetusmateriaalin puuttuminen oli yksi merkittävä ongelma ratsastuksenohjaamisen pedagogiikan opetuksessa.

Kehittämissuunnitelmana on, että ratsastuksenohjaaja koulutuksen pedagogiikan opetusta saataisiin käytännöllisemmäksi ja siihen saataisiin myös omaa teoriaa, sekä enemmän kirjallista materiaalia. Lisäksi pedagogiikan opetuksen voisi aloittaa jo ensimmäisenä opiskeluvuotena.
Kokoelmat
  • Opinnäytteet - ylempi korkeakoulututkinto [41201]
Kalevantie 5
PL 617
33014 Tampereen yliopisto
oa[@]tuni.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Selaa kokoelmaa

TekijätNimekkeetTiedekunta (2019 -)Tiedekunta (- 2018)Tutkinto-ohjelmat ja opintosuunnatAvainsanatJulkaisuajatKokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
Kalevantie 5
PL 617
33014 Tampereen yliopisto
oa[@]tuni.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste