Laitetietojärjestelmä.
RISTIMÄKI, RAIJA (2001)
Tässä tietueessa ei ole kokotekstiä saatavilla Treposta, ainoastaan metadata.
RISTIMÄKI, RAIJA
2001
Tietojenkäsittelyoppi - Computer Science
Informaatiotieteiden tiedekunta - Faculty of Information Sciences
Hyväksymispäivämäärä
2001-12-21Tiivistelmä
Kansainvälisessä markkinoilla asiakkaan tukitoiminnot ovat yhä tärkeämpi osa liiketoimintaa. Etähuolto sekä huoltojen ja toimintahäiriöiden ennakointi vähentää ratkaisevasti koneiden tuottamatonta seisonta-aikaa ja vähentää näin asiak-kaan tappioita. Vuoden mittaisen projektin aikana suunniteltiin ja rakennettiin Lillbacka Oy:ssä automaattinen huoltotietojen keruujärjestelmä. Kuvaan tässä raportissa tietojärjestelmän ja arvioin projektin onnistumista eri näkökulmista, mm. Labonten ja Featherin projektien arviointiin esittämän viiden kysymyksen avulla.
Avainsanat: huoltotietojärjestelmä, laitetietojärjestelmä, automaattinen tietojen keruu
Avainsanat: huoltotietojärjestelmä, laitetietojärjestelmä, automaattinen tietojen keruu