Miten uusmediayrityksiä johdetaan Suomessa vuonna 2000.
ANNANOLLI, IRMELI (2000)
Tässä tietueessa ei ole kokotekstiä saatavilla Treposta, ainoastaan metadata.
ANNANOLLI, IRMELI
2000
Tietojenkäsittelyoppi - Computer Science
Taloudellis-hallinnollinen tiedekunta - Faculty of Economics and Administration
Hyväksymispäivämäärä
2000-12-19Tiivistelmä
Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää miten uusmediayrityksiä käytännössä johdetaan. Tarkoituksena oli saada yleiskuva yrityksistä
ja niiden johtamisen periaatteista kuten strategisen johtamisen painotuksista, johtajan roolista, toiminnan logiikasta, organisaation
kehittämistavoitteista sekä kartoittaa, millaisia ominaisuuksia uusmediayritysten johtajilta vaaditaan.
Uusmediatoimialasta on toistaiseksi tehty Suomessa niukalti tutkimuksia. Tämä tutkimus oli alan johtamista käsittelevä tutkimus.
Tutkimus suoritettiin helmikuussa vuonna 2000 sähköpostikyselynä. Vastanneita uusmediayrityksiä oli yhteensä 11. Tärkeimpiä tutkimuksen johtopäätöksiä oli:
· Yritysten organisaatiorakenteet ovat hyvin erilaisia riippuen yrityksen koosta ja henkilöstön määrästä.
· Strategisessa johtamisessa painotetaan yleensä sopeutumista nopeasti muuttuviin olosuhteisiin ja henkilöstön motivoimista hyviin suorituksiin, kunkin omalla osaamisalueella.
· Auktoritaarista johtamismallia ei ole, vaan johtaja on lähinnä työkaveri ja ideoija.
· Yrityksiä pyritään koko ajan kehittämään ajan vaatimusten mukaisesti, eikä paikoilleen juuttumista sallita.
ja niiden johtamisen periaatteista kuten strategisen johtamisen painotuksista, johtajan roolista, toiminnan logiikasta, organisaation
kehittämistavoitteista sekä kartoittaa, millaisia ominaisuuksia uusmediayritysten johtajilta vaaditaan.
Uusmediatoimialasta on toistaiseksi tehty Suomessa niukalti tutkimuksia. Tämä tutkimus oli alan johtamista käsittelevä tutkimus.
Tutkimus suoritettiin helmikuussa vuonna 2000 sähköpostikyselynä. Vastanneita uusmediayrityksiä oli yhteensä 11. Tärkeimpiä tutkimuksen johtopäätöksiä oli:
· Yritysten organisaatiorakenteet ovat hyvin erilaisia riippuen yrityksen koosta ja henkilöstön määrästä.
· Strategisessa johtamisessa painotetaan yleensä sopeutumista nopeasti muuttuviin olosuhteisiin ja henkilöstön motivoimista hyviin suorituksiin, kunkin omalla osaamisalueella.
· Auktoritaarista johtamismallia ei ole, vaan johtaja on lähinnä työkaveri ja ideoija.
· Yrityksiä pyritään koko ajan kehittämään ajan vaatimusten mukaisesti, eikä paikoilleen juuttumista sallita.