Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
Trepo
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä viite 
  •   Etusivu
  • Trepo
  • Opinnäytteet - ylempi korkeakoulututkinto
  • Näytä viite
  •   Etusivu
  • Trepo
  • Opinnäytteet - ylempi korkeakoulututkinto
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

On Gamification

OLLIKAINEN, MERVI (2013)

 
Avaa tiedosto
gradu07117.pdf (1.521Mt)
Lataukset: 



OLLIKAINEN, MERVI
2013

Tietojenkäsittelyoppi - Computer Science
Informaatiotieteiden yksikkö - School of Information Sciences
This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Hyväksymispäivämäärä
2013-07-31
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/urn:nbn:fi:uta-1-24070
Tiivistelmä
Games have become a popular media. As a consequence, they have been studied extensively to see what it is about them that interests people. A phenomenon called gamification has risen, which tries to bring about the same kind of reactions games do. Gamification is about using game design elements in non-game contexts, for a specific purpose. Games can invoke a flow mind set, which is ideal for optimal performance. This thesis examines what gamification is about, and how to gamify applications. A small case study is presented, in which a gamified system is created and the lessons learned from it are discussed.

Keywords:gamification, motivation, fun, games, play, microwork, games with a purpose
Kokoelmat
  • Opinnäytteet - ylempi korkeakoulututkinto [36056]
Kalevantie 5
PL 617
33014 Tampereen yliopisto
oa[@]tuni.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Selaa kokoelmaa

TekijätNimekkeetTiedekunta (2019 -)Tiedekunta (- 2018)Tutkinto-ohjelmat ja opintosuunnatAvainsanatJulkaisuajatKokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
Kalevantie 5
PL 617
33014 Tampereen yliopisto
oa[@]tuni.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste