Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
Trepo
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä viite 
  •   Etusivu
  • Trepo
  • Opinnäytteet - ylempi korkeakoulututkinto
  • Näytä viite
  •   Etusivu
  • Trepo
  • Opinnäytteet - ylempi korkeakoulututkinto
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Asiakastyytyväisyyskyselyn toteutus ja analysointi

PUKKILA, HEIDI (2012)

 
Avaa tiedosto
gradu06326.pdf (1.704Mt)
Lataukset: 



PUKKILA, HEIDI
2012

Tilastotiede - Statistics
Informaatiotieteiden yksikkö - School of Information Sciences
This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Hyväksymispäivämäärä
2012-11-29
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/urn:nbn:fi:uta-1-23096
Tiivistelmä
Kyselytutkimuksia voidaan toteuttaa ja analysoida useilla tavoilla. Tässä tutkielmassa tarkastellaan asiakastyytyväisyyskyselyn toteutusta, jossa on yhdistetty sähköinen ja kirjallinen vastausten keräystapa. Tutkielmassa on sovelluksena asiakastyytyväisyys Kouvolan kaupungin varhaiskasvatuksessa. Kyselytutkimus toteutettiin kokonaistutkimuksena, jolloin kaikilla varhaiskasvatukseen kuuluvilla perheillä oli mahdollisuus vastata kyselyyn. Lopulta vastausprosentiksi saatiin noin 60 %, joka on suhteellisen korkea. Tärkeitä osa-alueita tutkimusprosessissa ovat kyselyn toteutuksen lisäksi saadun aineiston raportointi ja analysointi. Varhaiskasvatuksen erityisenä toiveena oli saada erilliset raportit jokaiseen varhaiskasvatuksen yksikköön ja tavoitteena kehittää varhaiskasvatuksen toimintaa tulosten avulla. Raporteissa esiteltiin kaikkien muuttujien jakaumat ja tärkeimpiä tunnuslukuja. Pääosin vastaajat olivat tyytyväisiä kaikkiin varhaiskasvatuksen osa-alueisiin. Jatkoanalyyseihin valittiin kiinnostavia muuttujia niiden kysymysten joukosta, joihin vastaajat olivat keskimäärin tyytymättömimpiä. Analysointimenetelminä käytetään binäärisen selitettävän muuttujan yhteydessä logistisia regressiomalleja ja järjestysasteikollisten selitettävien muuttujien yhteydessä kumulatiivisia logit-malleja. Kyselytutkimuksella saadusta aineistosta tärkeimmiksi selittäviksi muuttujiksi osoittautuivat lapsen ikä ja alue. Varhaiskasvatuksen kehittämiskohteita laadittaessa on siis hyvä huomioida, että eri-ikäisten lasten vanhemmat toivovat erilaisia palveluita. Esimerkiksi pienten lasten vanhemmat toivovat saavansa enemmän tietoa muista lasten ja perheiden palveluista. Lisäksi on hyvä huomioida alueiden ja yksiköiden väliset erot. Etenkin turvallisuuskysymysten yhteydessä jotkin tietyt yksiköt koettiin selkeästi vähemmän turvallisiksi muihin verrattuna.

Asiasanat:logistinen regressio, kumulatiivinen logistinen regressio, Akaiken informaatiokriteeri
Kokoelmat
  • Opinnäytteet - ylempi korkeakoulututkinto [40481]
Kalevantie 5
PL 617
33014 Tampereen yliopisto
oa[@]tuni.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Selaa kokoelmaa

TekijätNimekkeetTiedekunta (2019 -)Tiedekunta (- 2018)Tutkinto-ohjelmat ja opintosuunnatAvainsanatJulkaisuajatKokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
Kalevantie 5
PL 617
33014 Tampereen yliopisto
oa[@]tuni.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste