• Suomeksi
    • In English
Trepo
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä viite 
  •   Trepo etusivu
  • Trepo
  • Erillisteokset ja sarjajulkaisut
  • Näytä viite
  •   Trepo etusivu
  • Trepo
  • Erillisteokset ja sarjajulkaisut
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Tuovi 11: Interaktiivinen tekniikka koulutuksessa 2013-konferenssin tutkijatapaamisen artikkelit


 
Tweet Linkki tiedostoon
 
Linkki tiedostoon
Avaa tiedosto
tuovi_11_2013.pdf (2.925Mt)
Lataukset: 



Teoksen toimittaja(t)
Viteli, Jarmo
Östman, Anneli
Tampereen yliopisto
2013
This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
http://urn.fi/URN:ISBN:978-951-44-9202-0
Tiivistelmä
Interaktiivinen tekniikka koulutuksessa (ITK )-konferenssi on jo vuosittainen suurtapahtuma, jonka tarina alkoi vuonna 1990. Osallistujia oli tänä vuonna yli 1700, jotka edustavat laajasti koulutussektoria opettajista tutkijoihin ja yritysmaailman edustajiin. Osana konferenssia on pidetty tutkijatapaamista vuodesta 2001. ITK-tutkijatapaamisen yksi keskeinen tavoite on antaa tilaa nuorille lahjakkaille tutkijoille tuoda esiin omia tutkimushankkeitaan ja niiden
tuloksia. Myös tutkijatapaamisessa oli runsas osanotto: runsas 70 digitaalisen maailman ja koulutuksen tutkimuksen asiantuntijaa. Tutkijatapaamisessa esitettävät paperit arvioidaan Blind Review – menetelmän avulla. Tähän julkaisuun on koottu osa tutkijatapaamisessa esitettyjä artikkeleita.
Vuoden 2013 oli keynote puhujana professori Walter Bender, joka kertoi tutkimuksistaan ja käytännöistään mm. Sugar Labs hankkeestaan ja sen taustalla olevista ajatuksista. Hän korosti, että ohjelmoinnin opetus on keskeistä kun opetetaan lapsille loogista ajattelua ja ongelmanratkaisua. Toinen keynote puhuja oli akatemiaprofessori Erno Lehtinen, joka loi erinomaisen katsauksen siitä, miten opetusteknologian tutkimus on edennyt yksilökohtaisen oppimisen
aikakaudesta yhteisöllisen oppimisen arvioinnin suuntaan. Yleisön kannalta ehkä
lohduttavinta oli se päätelmä, että emme ole edes aivan yksimielisiä siitä mitä oppiminen on, joten sitä voi ja tulee tarkastella monesta tulokulmasta ja eri teorioiden kannalta. Yhtä totuutta ei tässäkään asiassa ole. Päivän aikana kuultiin yli 30 innovatiivista esitystä, jotka virittivät keskustelua ja
jatkoyhteistyötä monen tutkijan osalta. Tästä on hyvä jatkaa.
Kokoelmat
  • Erillisteokset ja sarjajulkaisut [1032]
Kalevantie 5
PL 617
33014 Tampereen yliopisto
oa[@]tuni.fi | Yhteydenotto | Tietosuoja
 

 

Selaa kokoelmaa

TekijätNimekkeetTiedekunta (2019 -)Tiedekunta (- 2018)Tutkinto-ohjelmat ja opintosuunnatAvainsanatJulkaisuajatKokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
Kalevantie 5
PL 617
33014 Tampereen yliopisto
oa[@]tuni.fi | Yhteydenotto | Tietosuoja