Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
Trepo
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä viite 
  •   Etusivu
  • Trepo
  • Väitöskirjat
  • Näytä viite
  •   Etusivu
  • Trepo
  • Väitöskirjat
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

From companions to competitors : the changing broadcasting markets and television programming in Finland

Hellman, Heikki (1999)

 
Avaa tiedosto
978-951-44-9914-2.pdf (70.99Mt)
Lataukset: 



Hellman, Heikki
Tampere University Press
1999

Tiedotusoppi - Journalism and Mass Communication
Yhteiskuntatieteellinen tiedekunta - Faculty of Social Sciences
This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Väitöspäivä
1999-03-13
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/urn:isbn:978-951-44-9914-2
Tiivistelmä
Tutkimuksessa selvitetään, (1) miten televisiotoiminnan markkinat ovat muuttuneet Suomessa 1980-luvulta alkaen, (2) miten tv-toimintaa harjoittavat yhtiöt ovat sopeutuneet muuttuneeseen kilpailutilanteeseen ja (3) miten television ohjelmatarjonta on muuttunut vuosina 1988-1996. Kyseessä on Suomea koskeva tapaustutkimus, joka korostaa kansallisten erityispiirteiden merkitystä yleisradiotoiminnan muutosten tarkastelussa. Metodologisesti tutkimus tähdentää rinnakkaisten, toisiaan täydentävien mittarien käyttöä ohjelmiston rakenteen ja monipuolisuuden analyysissa. Yleisradiotoimintaa tarkastellaan tutkimuksessa teollisuutena, taloudellisena toimintana ja julkisen ja kaupallisen sektorin lisäksi siinä erotellaan kolmantena tyyppinä ´hybridisektori´ , s.o. julkisesti säädellyt mutta kaupallisesti toimivat tv-yhtiöt. Tutkimus ammentaa ennen muuta viime vuosien yleisradiopoliittisesta tutkimussuuntauksesta (broadcasting policy studies), mutta se käyttää hyväkseen myös mikroekonomistisen kilpailuanalyysin, viestinnän kriittisen poliittisen taloustieteen ja empiirisen mediasosiologian näkökulmia. Televisiotoiminnan markkinat jaetaan tutkimuksessa teknologisiin, poliittisiin, liiketoiminnallisiin, ammatillisiin ja populaarimarkkinoihin, joita kutakin analysoidaan erikseen.
Kokoelmat
  • Väitöskirjat [5027]
Kalevantie 5
PL 617
33014 Tampereen yliopisto
oa[@]tuni.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Selaa kokoelmaa

TekijätNimekkeetTiedekunta (2019 -)Tiedekunta (- 2018)Tutkinto-ohjelmat ja opintosuunnatAvainsanatJulkaisuajatKokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
Kalevantie 5
PL 617
33014 Tampereen yliopisto
oa[@]tuni.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste