Informaatioteknologia ja koulutuksen uudet strategiat. Spatiaalinen näkökulma
Auer, Antti (2000)
Auer, Antti
Tampere University Press
2000
Aluetiede - Regional Studies
Taloudellis-hallinnollinen tiedekunta - Faculty of Economics and Administration
This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Väitöspäivä
2001-01-12
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/urn:isbn:951-44-5013-2
https://urn.fi/urn:isbn:951-44-5013-2
Tiivistelmä
Tutkimus käsittelee koulutusta taloudellisen ja teknologisen kehityksen osana. Informaatioteknologian kehitys antaa koulutusjärjestelmälle uudet puitteet, jotka luovat sekä uusia mahdollisuuksia että uhkia. Tutkimuksen empiirisessä osassa esimerkkinä ovat pienet maaseudun koulut. Aktiivisille kouluille teknologia on tarjonnut uusia mahdollisuuksia. Toisaalta uuden infrastruktuurin ja osaamisen rakentaminen on myös uusi painolasti. Teknologia sinänsä ei pelasta kouluja, eikä virtuaalikoulu ilman fyysistä koulurakennusta ole todellinen vaihtoehto. Mahdollisuudet syntyvät paikallisen toiminnan ja teknologian tukeman toiminnan yhdistämisestä.
Kokoelmat
- Väitöskirjat [4970]