Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
Trepo
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä viite 
  •   Etusivu
  • Trepo
  • Väitöskirjat
  • Näytä viite
  •   Etusivu
  • Trepo
  • Väitöskirjat
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Laskutaitoharjoittelusta ongelmanratkaisuun. Matematiikan opettajien matematiikkauskomukset opetuksen muovaajina

Kupari, Pekka (1999)

 

Tässä tietueessa ei ole kokotekstiä saatavilla Treposta, ainoastaan metadata.



Kupari, Pekka
Koulutuksen tutkimuslaitos/Jyväskylän yliopisto
1999

Matematiikan didaktiikka - Didactics of Mathematics
Kasvatustieteiden tiedekunta - Faculty of Education
Väitöspäivä
1999-10-09
Näytä kaikki kuvailutiedot
Tiivistelmä
MATEMATIIKKA ON oppiaine, joka herättää meissä kaikissa jonkinlaisia tuntemuksia. Matematiikan opiskeluun liittyy kokemuksia, jotka synnyttävät ja tuottavat mitä erilaisimpia uskomuksia - jopa myyttejä - sen oppimisesta ja opiskelusta. Näillä uskomuksilla on havaittu myös olevan vaikutusta opiskelu- ja opetuskäytäntöjen muotoutumiseen. Tutkimuksessa tarkastellaan peruskoulun matematiikan opettajien uskomuksia matematiikasta sekä sen oppimisesta ja opetuksesta. Millaisia uskomuksia opettajilla on? Millä tavoin uskomukset rakentuvat? Löytyykö uskomuksiltaan erilaisia opettajaryhmiä? Kuinka herkästi uskomukset muuttuvat? Miten uskomukset ovat yhteydessä opetustoimintaan? Kysymyksiin haetaan vastauksia suomalaisen opetuskulttuurin näkökulmasta pyrkien ymmärtämään matematiikan opettajien työtä sekä sen kehittymisen ja muuttumisen ehtoja.
Kokoelmat
  • Väitöskirjat [5034]
Kalevantie 5
PL 617
33014 Tampereen yliopisto
oa[@]tuni.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Selaa kokoelmaa

TekijätNimekkeetTiedekunta (2019 -)Tiedekunta (- 2018)Tutkinto-ohjelmat ja opintosuunnatAvainsanatJulkaisuajatKokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
Kalevantie 5
PL 617
33014 Tampereen yliopisto
oa[@]tuni.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste