Tuovi 2: Interaktiivinen tekniikka koulutuksessa 2004 -konferenssin yhteydessä pidetyn tutkijatapaamisen artikkelit
Teoksen toimittaja(t)
Levonen, Jarmo
Järvinen, Tiina
Kaupinmäki, Simo
2005
This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/urn:isbn:951-44-6038-3
https://urn.fi/urn:isbn:951-44-6038-3
Tiivistelmä
Interaktiivinen tekniikka koulutuksessa (ITK) 2004 -konferenssin yhteydessä järjestettiin tutkijatapaaminen 21.4.2004. Tässä julkaisussa on tutkijatapaamisen artikkeleita.
ITK-tutkijatapaamisen tavoitteena on tuoda yhteen laaja-alaisesti tieto- ja viestintätekniikan opetuskäytön tutkijoita. Erityisesti tapaaminen on kohdennettu nuorille ja alueelle tuleville tutkijoille.
Vuoden 2004 tutkijatapaamisen teemoina olivat
- yhteistyö, kommunikaatio ja oppiminen hajautetuissa organisaatioissa
- tieto- ja viestintätekniikka opetuksessa, opiskelussa ja oppimisessa
- e-oppiminen yliopistoissa ja työpaikoilla
- osaamisen ja tietämyksen rakentamisen välineet
- osaamisen kehittäminen verkostoissa e:llä ja ilman
- oppimisen ja oppimisympäristöjen monitieteellinen tutkimus.
Tutkijatapaamisen esitykset arvioitiin tieteellisen konferenssin periaatteiden mukaisesti. Ryhmä alan tunnettuja tieteentekijöitä toimi papereiden arvioitsijoina. Arvioinneissa kiinnitettiin huomiota tieteelliseen pätevyyteen ja uutuusarvoon sekä aiheen kiinnostavuuteen. Arviointien perusteella tutkijatapaamiseen hyväksyttiin 30 esitystä; julkaisuun sisältyy tutkijatapaamisen pääalustus mukaan luettuna 25 artikkelia.
ITK-tutkijatapaamisen tavoitteena on tuoda yhteen laaja-alaisesti tieto- ja viestintätekniikan opetuskäytön tutkijoita. Erityisesti tapaaminen on kohdennettu nuorille ja alueelle tuleville tutkijoille.
Vuoden 2004 tutkijatapaamisen teemoina olivat
- yhteistyö, kommunikaatio ja oppiminen hajautetuissa organisaatioissa
- tieto- ja viestintätekniikka opetuksessa, opiskelussa ja oppimisessa
- e-oppiminen yliopistoissa ja työpaikoilla
- osaamisen ja tietämyksen rakentamisen välineet
- osaamisen kehittäminen verkostoissa e:llä ja ilman
- oppimisen ja oppimisympäristöjen monitieteellinen tutkimus.
Tutkijatapaamisen esitykset arvioitiin tieteellisen konferenssin periaatteiden mukaisesti. Ryhmä alan tunnettuja tieteentekijöitä toimi papereiden arvioitsijoina. Arvioinneissa kiinnitettiin huomiota tieteelliseen pätevyyteen ja uutuusarvoon sekä aiheen kiinnostavuuteen. Arviointien perusteella tutkijatapaamiseen hyväksyttiin 30 esitystä; julkaisuun sisältyy tutkijatapaamisen pääalustus mukaan luettuna 25 artikkelia.