Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
Trepo
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä viite 
  •   Etusivu
  • Trepo
  • Erillisteokset ja sarjajulkaisut
  • Näytä viite
  •   Etusivu
  • Trepo
  • Erillisteokset ja sarjajulkaisut
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Modding Scenes - Introduction to user-created content in computer gaming

Laukkanen, Tero (2005)

 
Avaa tiedosto
951-44-6448-6.pdf (7.026Mt)
Lataukset: 



Laukkanen, Tero
2005

This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/urn:isbn:951-44-6448-6
Tiivistelmä
"Modding" is an increasingly popular participatory practice where game fans modify and extend officially released game titles with their own creations. This report introduces the reader to the diversity of user-created game content and to the multifaceted online networks --­ referred to here as "modding scenes" --­ employed in the making and sharing of the "mods". After a brief introduction to the modding culture in general, the modding scenes of Half-Life (Valve 1998), The Sims (EA/Maxis 2000) and Grand Theft Auto III / Vice City (Rockstar 2003/2003) are examined in more detailed case studies. The approach of the report is primarily descriptive; the aim is to provide a comprehensive empirical groundwork for further, more focused and analytical approaches into the modding phenomenon.

Please note the large file size (7 Mb).
Kokoelmat
  • Erillisteokset ja sarjajulkaisut [1301]
Kalevantie 5
PL 617
33014 Tampereen yliopisto
oa[@]tuni.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Selaa kokoelmaa

TekijätNimekkeetTiedekunta (2019 -)Tiedekunta (- 2018)Tutkinto-ohjelmat ja opintosuunnatAvainsanatJulkaisuajatKokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
Kalevantie 5
PL 617
33014 Tampereen yliopisto
oa[@]tuni.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste