Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
Trepo
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä viite 
  •   Etusivu
  • Trepo
  • TUNICRIS-julkaisut
  • Näytä viite
  •   Etusivu
  • Trepo
  • TUNICRIS-julkaisut
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Unlearning through art: Developing decolonising and empathic pedagogies in climate mobilities education

Kallio, Kirsi Pauliina; Vainikka, Vilhelmiina; Häkli, Jouni (2025-10-27)

 
Avaa tiedosto
Unlearning_through_art.pdf (1.320Mt)
Lataukset: 



Kallio, Kirsi Pauliina
Vainikka, Vilhelmiina
Häkli, Jouni
27.10.2025

Childhood
doi:10.1177/09075682251392497
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:tuni-2025110410369

Kuvaus

Peer reviewed
Tiivistelmä
This paper introduces arts-based participatory research combining decolonising and empathic transformative environmental pedagogies, in the context of climate mobilities education in Finland and Greece. It offers methodological contributions to existing research with emphasis on multimodal arts methods and the role of emotions. We introduce the dimension of empathic unsettlement as a vital element of the transformative unlearning-learning cycle, and child-centred play space as an ethical setting for these challenging educational processes. Our focus on climate mobilities brings together experienced and imagined climate-changed realities, the colonial history of climate change, and its current effects on places and people around the world.
Kokoelmat
  • TUNICRIS-julkaisut [22195]
Kalevantie 5
PL 617
33014 Tampereen yliopisto
oa[@]tuni.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Selaa kokoelmaa

TekijätNimekkeetTiedekunta (2019 -)Tiedekunta (- 2018)Tutkinto-ohjelmat ja opintosuunnatAvainsanatJulkaisuajatKokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
Kalevantie 5
PL 617
33014 Tampereen yliopisto
oa[@]tuni.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste