Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
Trepo
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä viite 
  •   Etusivu
  • Trepo
  • TUNICRIS-julkaisut
  • Näytä viite
  •   Etusivu
  • Trepo
  • TUNICRIS-julkaisut
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Constructing Education Systems in the Global South: The Dynamics, Role and Impacts of International Organisations through Finnish Education Experts’ Sensemaking

Santos, Íris; Pekkola, Elias; Abebe, Rediet (2025-10)

 
Avaa tiedosto
Constructing_Education_Systems_in_the_Global_South.pdf (441.0Kt)
Lataukset: 



Santos, Íris
Pekkola, Elias
Abebe, Rediet
10 / 2025

doi:10.1163/9789004689121_008
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:tuni-2025102810163

Kuvaus

Peer reviewed
Tiivistelmä
This paper analyses the international dynamics of development cooperation in education from the perspective of education experts working in development cooperation. We combine the onto-epistemic stance of complexity thinking (e.g. Cilliers, 1998) with the perspective of sensemaking (e.g. Weick et al., 2005). The study’s main data source is interviews with Finnish education experts working in international organisations. Our findings indicate that the interviewees understand the complexity and ambiguity of development cooperation, and that they believe that by retaining leadership of development cooperation initiatives, international organisations can maintain and even increase the gap among education systems along the North–South divide.
Kokoelmat
  • TUNICRIS-julkaisut [22172]
Kalevantie 5
PL 617
33014 Tampereen yliopisto
oa[@]tuni.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Selaa kokoelmaa

TekijätNimekkeetTiedekunta (2019 -)Tiedekunta (- 2018)Tutkinto-ohjelmat ja opintosuunnatAvainsanatJulkaisuajatKokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
Kalevantie 5
PL 617
33014 Tampereen yliopisto
oa[@]tuni.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste