Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
Trepo
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä viite 
  •   Etusivu
  • Trepo
  • TUNICRIS-julkaisut
  • Näytä viite
  •   Etusivu
  • Trepo
  • TUNICRIS-julkaisut
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Vertaismentoroinnin hyödyt ja vertaismentoroinnissa tunnistetut kehittämiskohteet: kuvaus perhetukikeskuksen henkilöstön kokemuksista

Östergård-Tulonen, Henrietta; Asikainen, Outi; Himanen, Sari (2024-01-30)

 
Avaa tiedosto
03-11_TUTHO_24-1_4_.pdf (172.1Kt)
Lataukset: 



Östergård-Tulonen, Henrietta
Asikainen, Outi
Himanen, Sari
30.01.2024

Tutkiva Hoitotyö
This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:tuni-2024111910296

Kuvaus

Peer reviewed
Tiivistelmä
Tutkimuksen tarkoitus: Tutkimuksen tarkoituksena oli kuvata <br/>perhetukikeskuksen moniammatillisen sosiaali- ja terveydenhuollon <br/>henkilöstön kokemuksia työyhteisössä toteutetusta <br/>vertaismentoroinnista.<br/>Aineisto ja menetelmät: Laadullinen aineisto kerättiin sähköisellä <br/>lomakkeella. Vastaajina olivat mentorointiparit (n=22), jotka oli <br/>muodostettu perhetukikeskuksessa työskentelevästä sosiaali- ja terveydenhuollon henkilöstöstä. Aineisto jäsenneltiin aluksi <br/>teemoittelulla ja analysoitiin induktiivisella sisällön analyysillä.<br/>Tulokset: Tutkimuksen keskeisinä tuloksina havaittiin <br/>vertaismentoroinnin vahvistaneen ammatillista osaamista, <br/>kehittämismyönteisyyttä ja yhteisöllisyyden kokemusta. <br/>Tutkimustulokset korostivat suunnittelun ja johtamisen merkitystä <br/>mentorointiprosessin onnistumisen edellytyksenä.<br/>Päätelmät: Vertaismentorointi on hyvä keino lisätä eri <br/>ammattiryhmien välistä toisen työn tuntemista ja sen myötä <br/>yhteistyön, molemminpuolisen arvostuksen ja oman ammatillisen <br/>osaamisen vahvistumista sekä yhteisten kehittämistarpeiden ja <br/>uusien työn toteuttamisen tapojen tunnistamista. Mentorointi <br/>edellyttää hyvää suunnittelua ja johtamista.<br/>Asiasanat: hoitotyön kehittäminen, mentorointi, oppiminen, <br/>sitoutuminen, työhyvinvointi
Kokoelmat
  • TUNICRIS-julkaisut [20161]
Kalevantie 5
PL 617
33014 Tampereen yliopisto
oa[@]tuni.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Selaa kokoelmaa

TekijätNimekkeetTiedekunta (2019 -)Tiedekunta (- 2018)Tutkinto-ohjelmat ja opintosuunnatAvainsanatJulkaisuajatKokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
Kalevantie 5
PL 617
33014 Tampereen yliopisto
oa[@]tuni.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste