Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
Trepo
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä viite 
  •   Etusivu
  • Trepo
  • TUNICRIS-julkaisut
  • Näytä viite
  •   Etusivu
  • Trepo
  • TUNICRIS-julkaisut
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Organizational information creation through a design game: A sensemaking perspective

Harviainen, J. Tuomas; Melkko, Runo (2022)

 
Avaa tiedosto
Organizational_information_creation.pdf (709.2Kt)
Lataukset: 



Harviainen, J. Tuomas
Melkko, Runo
2022

Library & Information Science Research
101172
doi:10.1016/j.lisr.2022.101172
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:tuni-202206205747

Kuvaus

Peer reviewed
Tiivistelmä
Information creation taking place in the use of an organizational design card game, Topaasia® is discussed. Using 18 video-recorded play sessions, the researchers analyzed the ways in which players make propositions based on cards and raise points or further development in the organization, as well as discuss contextual factors. The sessions were analyzed on topical turn-taking and by using the Systems Intelligence Inventory. Through these processes, the study shows the importance of breaking organizational communication genre conventions for the goal of revealing tacit information and for the creation of new information. The research thereby contributes to studies of organizational information creation and sensemaking.
Kokoelmat
  • TUNICRIS-julkaisut [20701]
Kalevantie 5
PL 617
33014 Tampereen yliopisto
oa[@]tuni.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Selaa kokoelmaa

TekijätNimekkeetTiedekunta (2019 -)Tiedekunta (- 2018)Tutkinto-ohjelmat ja opintosuunnatAvainsanatJulkaisuajatKokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
Kalevantie 5
PL 617
33014 Tampereen yliopisto
oa[@]tuni.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste