Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
Trepo
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä viite 
  •   Etusivu
  • Trepo
  • TUNICRIS-julkaisut
  • Näytä viite
  •   Etusivu
  • Trepo
  • TUNICRIS-julkaisut
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Fatigue characterization of adhesive joints in aeroplanes – the development of a negative load ratio (R < 0) testing method

Orell, Olli; Jokinen, Jarno; Kanerva, Mikko (2022)

 
Avaa tiedosto
ICAS2022_0754_paper.pdf (1.241Mt)
Lataukset: 



Orell, Olli
Jokinen, Jarno
Kanerva, Mikko
2022

This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:tuni-202301161426

Kuvaus

Peer reviewed
Tiivistelmä
Adhesive joints are an efficient method to transfer high loads between structural components. High-performing adhesive joints require careful design and precise knowledge of the adhesive product used. Especially in aeroplanes, load spectra range from negative to positive load (factor) levels. It is well known that the trajectory of crack growth in adhesive joints is highly sensitive to local stress state and fracture toughness. However, up to date, there are no methods to accurately study fatigue of adhesive joints under varying load (positive-to-negative loading, i.e., load ratio R changing its sign). In this study, a testing system is developed to perform negative R fatigue testing of adhesive joints and mode II crack propagation
Kokoelmat
  • TUNICRIS-julkaisut [20275]
Kalevantie 5
PL 617
33014 Tampereen yliopisto
oa[@]tuni.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Selaa kokoelmaa

TekijätNimekkeetTiedekunta (2019 -)Tiedekunta (- 2018)Tutkinto-ohjelmat ja opintosuunnatAvainsanatJulkaisuajatKokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
Kalevantie 5
PL 617
33014 Tampereen yliopisto
oa[@]tuni.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste