Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
Trepo
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä viite 
  •   Etusivu
  • Trepo
  • TUNICRIS-julkaisut
  • Näytä viite
  •   Etusivu
  • Trepo
  • TUNICRIS-julkaisut
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Framing value propositions in the food waste business: A sociocultural approach

Närvänen, Elina; Mattila, Malla; Keränen, Joona; Kaivonen, Ines; Nurminen, Mikael (2022-08)

 
Avaa tiedosto
Framing_value_propositions.pdf (653.0Kt)
Lataukset: 



Närvänen, Elina
Mattila, Malla
Keränen, Joona
Kaivonen, Ines
Nurminen, Mikael
08 / 2022

Industrial Marketing Management
doi:10.1016/j.indmarman.2022.06.008
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:tuni-202206225773

Kuvaus

Peer reviewed
Tiivistelmä
Food waste is a critical issue to all stakeholders in the modern society. While previous marketing research has addressed food waste from multiple perspectives, it has provided limited attention to the role of start-ups. Consequently, the purpose of this study is to explore how food waste start-ups communicate their value propositions to different stakeholders. We adopt an interpretive and sociocultural framing approach, and empirically analyse interview and documentary data from 24 different food waste start-ups. The findings from this study identify four different sociocultural frames (Salvation, Thrift, Innovation, and Normalisation) that start-ups in the food waste business use to communicate their value propositions and highlight the key features and mechanisms of each frame. This study advances contemporary B2B marketing research by demonstrating how food waste start-ups use sociocultural framing to create demand for and legitimise their novel solutions, and how sociocultural framing can be used to communicate value propositions. For managers, this study offers insights on how different sociocultural frames can be used to problematise, legitimise, and shape new business opportunities for tackling the food waste issue.
Kokoelmat
  • TUNICRIS-julkaisut [20711]
Kalevantie 5
PL 617
33014 Tampereen yliopisto
oa[@]tuni.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Selaa kokoelmaa

TekijätNimekkeetTiedekunta (2019 -)Tiedekunta (- 2018)Tutkinto-ohjelmat ja opintosuunnatAvainsanatJulkaisuajatKokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
Kalevantie 5
PL 617
33014 Tampereen yliopisto
oa[@]tuni.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste