Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
Trepo
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä viite 
  •   Etusivu
  • Trepo
  • TUNICRIS-julkaisut
  • Näytä viite
  •   Etusivu
  • Trepo
  • TUNICRIS-julkaisut
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The Player’s Interpretative Agency and the Developer’s Disruptive Powers: How Blizzard Enforces Authorial Intention in Overwatch

Blom, Johanna (2022-03-10)

 
Avaa tiedosto
Blom2022_Chapter_ThePlayerSInterpretativeAgency.pdf (274.5Kt)
Lataukset: 



Blom, Johanna
10.03.2022

doi:10.1007/978-3-030-82767-0_4
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:tuni-202203232708

Kuvaus

Peer reviewed
Tiivistelmä
Due to constant internet connection many games nowadays require developers of games such as Overwatch to alter the structure of their video games directly and frequently. This chapter argues that, because of such modern technologies, Blizzard is able to change the meaning of the game content whenever it wants so that players are constantly forced to follow the changing authorial intention if they wish to continue playing the game. An illustrative example of game content to which authorial intention is applied are the Overwatch’s heroes, where the players’ interpretations of the characters as game pieces and fictional beings are systematically outplayed by the developer. This chapter thus demands to critically re-evaluate our perception of the author’s influence over the interpretation of a cultural product.
Kokoelmat
  • TUNICRIS-julkaisut [20210]
Kalevantie 5
PL 617
33014 Tampereen yliopisto
oa[@]tuni.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Selaa kokoelmaa

TekijätNimekkeetTiedekunta (2019 -)Tiedekunta (- 2018)Tutkinto-ohjelmat ja opintosuunnatAvainsanatJulkaisuajatKokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
Kalevantie 5
PL 617
33014 Tampereen yliopisto
oa[@]tuni.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste