Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
Trepo
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä viite 
  •   Etusivu
  • Trepo
  • TUNICRIS-julkaisut
  • Näytä viite
  •   Etusivu
  • Trepo
  • TUNICRIS-julkaisut
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Learning Grammar for Social Action: Implications for Research and Language Teaching

Piirainen–Marsh, Arja; Lilja, Niina (2022)

 
Avaa tiedosto
Piirainen_LiljaLearning_Grammar_for_Social_Action.pdf (238.9Kt)
Lataukset: 



Piirainen–Marsh, Arja
Lilja, Niina
2022

Modern Language Journal
This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
doi:10.1111/modl.12757
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:tuni-202210267891

Kuvaus

Non peer reviewed
Tiivistelmä
<p>The articles in this special issue contribute to understanding the interactional grounding of language learning by scrutinizing how patterns of language use emerge and get routinized as dynamic resources for accomplishing actions in co-constructed interaction. Their findings problematize how grammar is represented in second language (L2) teaching materials and have important implications for future research and language pedagogy. In this commentary, we address some of these implications focusing on two questions: (a) how the studies change the conceptualization of grammar as an object of L2 learning and teaching, and (b) how the insights of this research can inform language teaching.</p>
Kokoelmat
  • TUNICRIS-julkaisut [20127]
Kalevantie 5
PL 617
33014 Tampereen yliopisto
oa[@]tuni.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Selaa kokoelmaa

TekijätNimekkeetTiedekunta (2019 -)Tiedekunta (- 2018)Tutkinto-ohjelmat ja opintosuunnatAvainsanatJulkaisuajatKokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
Kalevantie 5
PL 617
33014 Tampereen yliopisto
oa[@]tuni.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste