Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
Trepo
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä viite 
  •   Etusivu
  • Trepo
  • TUNICRIS-julkaisut
  • Näytä viite
  •   Etusivu
  • Trepo
  • TUNICRIS-julkaisut
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Embodied knowledge in customer experience: reflections on yoga

Kuuru, Tiina-Kaisa (2022)

 
Avaa tiedosto
Embodied_knowledge_in_customer_experience.pdf (1.846Mt)
Lataukset: 



Kuuru, Tiina-Kaisa
2022

Consumption Markets and Culture
doi:10.1080/10253866.2022.2025783
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:tuni-202204073086

Kuvaus

Peer reviewed
Tiivistelmä
<p>This article focuses on embodied knowledge in customer experience. The study draws from literature on embodiment within sociology, consumption, organizational, and management studies, where the active and skillful role of the human body is acknowledged. Based on an autoethnographic study of online and offline yoga services, I identify five dimensions representing how the knowing body enables customer experiences to evolve: knowing the body as situational, physical, social, affective, and transformative. The embodied approach advances current customer-dominant logic studies within service research by highlighting how the active, holistic involvement of the human body allows the customer to engage in the experience.</p>
Kokoelmat
  • TUNICRIS-julkaisut [20161]
Kalevantie 5
PL 617
33014 Tampereen yliopisto
oa[@]tuni.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Selaa kokoelmaa

TekijätNimekkeetTiedekunta (2019 -)Tiedekunta (- 2018)Tutkinto-ohjelmat ja opintosuunnatAvainsanatJulkaisuajatKokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
Kalevantie 5
PL 617
33014 Tampereen yliopisto
oa[@]tuni.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste