Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
Trepo
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä viite 
  •   Etusivu
  • Trepo
  • TUNICRIS-julkaisut
  • Näytä viite
  •   Etusivu
  • Trepo
  • TUNICRIS-julkaisut
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Primary and lower secondary school students’ social support profiles and study wellbeing

Ulmanen, Sanna; Soini, Tiina; Pietarinen, Janne; Pyhältö, Kirsi; Rautanen, Pihla (2022)

 
Avaa tiedosto
02724316211058061.pdf (1.136Mt)
Lataukset: 



Ulmanen, Sanna
Soini, Tiina
Pietarinen, Janne
Pyhältö, Kirsi
Rautanen, Pihla
2022

JOURNAL OF EARLY ADOLESCENCE
doi:10.1177/02724316211058061
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:tuni-202203282813

Kuvaus

Peer reviewed
Tiivistelmä
This study explored an individual variation in perceived social support from teachers, peers, and guardians and their association with experienced study engagement and study burnout. Two cohorts of students participated in the study: fourth graders from primary school (age 10, n = 2401) and seventh graders from lower secondary school (age 13, n = 1529) in Finland. The analysis was conducted using latent profile analysis. Several equivalent profiles with different configurations of perceived social support from three sources were identified in both age groups. The profiles differed from each other in terms of study engagement and study burnout. Moreover, social support from different sources had somewhat different functions on students’ study wellbeing, although teacher and peer support seemed to play particularly central roles.
Kokoelmat
  • TUNICRIS-julkaisut [20247]
Kalevantie 5
PL 617
33014 Tampereen yliopisto
oa[@]tuni.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Selaa kokoelmaa

TekijätNimekkeetTiedekunta (2019 -)Tiedekunta (- 2018)Tutkinto-ohjelmat ja opintosuunnatAvainsanatJulkaisuajatKokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
Kalevantie 5
PL 617
33014 Tampereen yliopisto
oa[@]tuni.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste