Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
Trepo
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä viite 
  •   Etusivu
  • Trepo
  • TUNICRIS-julkaisut
  • Näytä viite
  •   Etusivu
  • Trepo
  • TUNICRIS-julkaisut
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Gamified Educational Software for Data Literacy - A Research Through Design Approach to GANDALF

Legaki, Zampeta; Thibault, Mattia; Hamari, Juho (2022)

 
Avaa tiedosto
Legaki_Thibault_2022_Gamified_Educational_Software_for_Data_Literacy.pdf (980.3Kt)
Lataukset: 



Legaki, Zampeta
Thibault, Mattia
Hamari, Juho
2022

doi:10.1145/3555858.3555912
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:tuni-202211168422

Kuvaus

Peer reviewed
Tiivistelmä
Due to the datafication of our society the necessity to increase data literacy is at an all time high. In this brief paper we present the design of the gamified application GANDALF, aiming to promote data literacy and used in experiment-based research. Following a methodology of research through design, we account for the different phases of the process and frame them as explorative and insightful epistemic stages. Such recount allow us some critical reflection over the design of GANDALF and to formulate five key design considerations that we hope will be useful in the future for the creation of software with similar purposes.<br/>
Kokoelmat
  • TUNICRIS-julkaisut [20263]
Kalevantie 5
PL 617
33014 Tampereen yliopisto
oa[@]tuni.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Selaa kokoelmaa

TekijätNimekkeetTiedekunta (2019 -)Tiedekunta (- 2018)Tutkinto-ohjelmat ja opintosuunnatAvainsanatJulkaisuajatKokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
Kalevantie 5
PL 617
33014 Tampereen yliopisto
oa[@]tuni.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste