Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
Trepo
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä viite 
  •   Etusivu
  • Trepo
  • TUNICRIS-julkaisut
  • Näytä viite
  •   Etusivu
  • Trepo
  • TUNICRIS-julkaisut
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The hidden admission agendas in Finnish primary teacher education in the 1990s, 2000s and 2010s

Mankki, Ville; Räihä, Pekka (2022-08-05)

 
Avaa tiedosto
0046760X.2022.pdf (336.7Kt)
Lataukset: 



Mankki, Ville
Räihä, Pekka
05.08.2022

HISTORY OF EDUCATION
doi:10.1080/0046760X.2022.2080283
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:tuni-202208186496

Kuvaus

Peer reviewed
Tiivistelmä
Applicants’ suitability for the teaching profession has been underlined in admissions to Finnish primary teacher education. Nevertheless, hidden agendas beyond teacher competence frameworks and attribute definitions have also influenced primary teacher admissions, particularly in the last three decades (the 1990s, 2000s and 2010s). This article investigates these agendas connected with the gender and age distribution of the admitted students, and illustrates how these agendas have led to admission reforms, the outcomes of which have usually been insufficient, unpredictable or even undesirable. It provides reinvigoration for the historical research of teacher education policy trends, insights into the gender segregation and age segregation of model citizenship and a more explicit articulation of the aims and visions of teacher education programmes in Finland.
Kokoelmat
  • TUNICRIS-julkaisut [20683]
Kalevantie 5
PL 617
33014 Tampereen yliopisto
oa[@]tuni.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Selaa kokoelmaa

TekijätNimekkeetTiedekunta (2019 -)Tiedekunta (- 2018)Tutkinto-ohjelmat ja opintosuunnatAvainsanatJulkaisuajatKokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
Kalevantie 5
PL 617
33014 Tampereen yliopisto
oa[@]tuni.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste