Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
Trepo
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä viite 
  •   Etusivu
  • Trepo
  • TUNICRIS-julkaisut
  • Näytä viite
  •   Etusivu
  • Trepo
  • TUNICRIS-julkaisut
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Designing classroom practices for teaching online inquiry: Experiences from the field

Kiili, Carita; Lakkala, Minna; Ilomäki, Liisa; Toom, Auli; Coiro, Julie; Hämäläinen, Elina; Sormunen, Eero (2021-01-13)

 
Avaa tiedosto
Designing_Classroom_Practices_for_Teaching_Online_Inquiry_Experiences_from_the_Field.pdf (871.8Kt)
Lataukset: 



Kiili, Carita
Lakkala, Minna
Ilomäki, Liisa
Toom, Auli
Coiro, Julie
Hämäläinen, Elina
Sormunen, Eero
13.01.2021

JOURNAL OF ADOLESCENT AND ADULT LITERACY
doi:10.1002/jaal.1206
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:tuni-202111018059

Kuvaus

Peer reviewed
Tiivistelmä
Students face several challenges when asked to locate relevant and credible information from the internet. This article introduces three principles for designing online inquiry lessons and documents what we learned from five language arts teachers from Finland who implemented and provided feedback on a learning unit framed in those design principles. Teachers implemented a researcher-designed online inquiry unit in nine upper secondary school classrooms. The unit included four 75-minute lessons sequenced to support the location, evaluation, and synthesis of information students encountered in an online inquiry task. Teachers’ diaries revealed their impressions of the unit, problems encountered, and exceptions made to the designed plan. Follow-up interviews revealed additional insights about appropriate time allocation, clear instruction, and areas where students benefit from explicit guidance in strategy use. Findings suggest a researcher-teacher collaboration can be a fruitful endeavor to assist in advancing the design of productive online inquiry activities.
Kokoelmat
  • TUNICRIS-julkaisut [20689]
Kalevantie 5
PL 617
33014 Tampereen yliopisto
oa[@]tuni.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Selaa kokoelmaa

TekijätNimekkeetTiedekunta (2019 -)Tiedekunta (- 2018)Tutkinto-ohjelmat ja opintosuunnatAvainsanatJulkaisuajatKokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
Kalevantie 5
PL 617
33014 Tampereen yliopisto
oa[@]tuni.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste