Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
Trepo
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä viite 
  •   Etusivu
  • Trepo
  • TUNICRIS-julkaisut
  • Näytä viite
  •   Etusivu
  • Trepo
  • TUNICRIS-julkaisut
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Social, health and rehabilitation sector educators’ competence in evidence-based practice: A cross-sectional study

Halvari, Johanna; Mikkonen, Kristina; Kääriäinen, Maria; Kuivila, Heli; Holopainen, Arja; Immonen, Kati; Koivula, Meeri; Koskinen, Camilla; Sjögren, Tuulikki; Kyngäs, Helvi; Tuomikoski, Anna Maria (2021)

 
Avaa tiedosto
nop2.1035.pdf (452.5Kt)
Lataukset: 



Halvari, Johanna
Mikkonen, Kristina
Kääriäinen, Maria
Kuivila, Heli
Holopainen, Arja
Immonen, Kati
Koivula, Meeri
Koskinen, Camilla
Sjögren, Tuulikki
Kyngäs, Helvi
Tuomikoski, Anna Maria
2021

Nursing Open
doi:10.1002/nop2.1035
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:tuni-202108266817

Kuvaus

Peer reviewed
Tiivistelmä
<p>Aim: The purpose of the study was to identify and describe the characteristic profiles of evidence-based practice competence of educators in the social, health and rehabilitation sectors and to establish relevant background factors. Design: This study was carried out as a descriptive cross-sectional study. Methods: Data were collected from social, health and rehabilitation sector educators working in the 21 Finnish universities of applied sciences and seven vocational colleges (n = 422; N = 2,330). A self-assessment instrument measuring evidence-based practice competence was used. Competence profiles were formed using a K-cluster grouping analysis. Results: Three distinct competence profiles were identified and delineated. Most educators feel that they can guide students' critical thinking and are able to seek and produce scientific knowledge. Evidence-based practice competence was explained by background factors such as year of graduation (for higher degree), level of education, job title, current employer and current field of work.</p>
Kokoelmat
  • TUNICRIS-julkaisut [20263]
Kalevantie 5
PL 617
33014 Tampereen yliopisto
oa[@]tuni.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Selaa kokoelmaa

TekijätNimekkeetTiedekunta (2019 -)Tiedekunta (- 2018)Tutkinto-ohjelmat ja opintosuunnatAvainsanatJulkaisuajatKokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
Kalevantie 5
PL 617
33014 Tampereen yliopisto
oa[@]tuni.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste