Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
Trepo
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä viite 
  •   Etusivu
  • Trepo
  • TUNICRIS-julkaisut
  • Näytä viite
  •   Etusivu
  • Trepo
  • TUNICRIS-julkaisut
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

DDISH-GI: Dynamic Distributed Spherical Harmonics Global Illumination

Ikkala, Julius; Kivi, Petrus; Alanko, Joel; Mäkitalo, Markku; Jääskeläinen, Pekka (2021)

 
Avaa tiedosto
CGI_2021_DDiSHGI.pdf (11.54Mt)
Lataukset: 



Ikkala, Julius
Kivi, Petrus
Alanko, Joel
Mäkitalo, Markku
Jääskeläinen, Pekka
2021

This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
doi:10.1007/978-3-030-89029-2_34
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:tuni-202111048169

Kuvaus

Peer reviewed
Tiivistelmä
We propose a real-time hybrid rendering algorithm that off-loads computationally complex rendering of indirect lighting from mobile client devices to dedicated ray tracing hardware on the server with a hybrid real-time computer graphics rendering algorithm. Spherical harmonics (SH) light probes are updated with path tracing on the server side, and the final frame is rendered with a fast rasterization-based pipeline that uses the light probes to approximate high quality indirect diffuse lighting and glossy specular reflections. That is, the rendering workload can be split to multiple devices across the network with a small bandwidth usage. It also benefits multi-user and multi-view scenarios by separating indirect lighting computation from camera positioning. Compared to simply streaming fully remotely rendered frames, the approach is more robust to network interruptions and latency. Furthermore, we propose a specular approximation for GGX materials via zonal harmonics (ZH). This alleviates the need to implement more computationally complex algorithms, such as screen space reflections, which was suggested in the state-of-the-art dynamic diffuse global illumination (DDGI) method. We show that the image quality of the proposed method is similar to that of DDGI, with a 23 times more compact data structure.
Kokoelmat
  • TUNICRIS-julkaisut [20234]
Kalevantie 5
PL 617
33014 Tampereen yliopisto
oa[@]tuni.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Selaa kokoelmaa

TekijätNimekkeetTiedekunta (2019 -)Tiedekunta (- 2018)Tutkinto-ohjelmat ja opintosuunnatAvainsanatJulkaisuajatKokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
Kalevantie 5
PL 617
33014 Tampereen yliopisto
oa[@]tuni.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste