Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
Trepo
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä viite 
  •   Etusivu
  • Trepo
  • TUNICRIS-julkaisut
  • Näytä viite
  •   Etusivu
  • Trepo
  • TUNICRIS-julkaisut
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Social support experiences by pupils in finnish secondary school

Ahola, Réa; Soini, Tiina; Pietarinen, Janne; Pyhältö, Kirsi (2021)

 
Avaa tiedosto
Social_support_experiences_by_pupils_in_finnish_secondary_school.pdf (627.3Kt)
Lataukset: 



Ahola, Réa
Soini, Tiina
Pietarinen, Janne
Pyhältö, Kirsi
2021

INTERNATIONAL JOURNAL OF ADOLESCENCE AND YOUTH
doi:10.1080/02673843.2021.1991403
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:tuni-202111098292

Kuvaus

Peer reviewed
Tiivistelmä
<p>The study explores the schoolwork social support experiences of teachers, peers and parents. The data were collected from 1529 Finnish seventh-grade (age 13–14 years) pupils using The Students’ Learning Agency inventory (SLA). The results indicate that social support is a dynamic system in which adult support is an important resource for pupils’ schoolwork, regardless of the pupils’ gender and sosio-economic status of the school. In particular, support from teachers increased the likelihood of support sharing between peers. However, there were differences in this teachers’ effect on peer support in terms of gender; the connection was weaker for girls than for boys. Hence, teacher support appeared to affect boys’ peer relations more than girls’.</p>
Kokoelmat
  • TUNICRIS-julkaisut [20724]
Kalevantie 5
PL 617
33014 Tampereen yliopisto
oa[@]tuni.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Selaa kokoelmaa

TekijätNimekkeetTiedekunta (2019 -)Tiedekunta (- 2018)Tutkinto-ohjelmat ja opintosuunnatAvainsanatJulkaisuajatKokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
Kalevantie 5
PL 617
33014 Tampereen yliopisto
oa[@]tuni.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste