Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
Trepo
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä viite 
  •   Etusivu
  • Trepo
  • TUNICRIS-julkaisut
  • Näytä viite
  •   Etusivu
  • Trepo
  • TUNICRIS-julkaisut
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

International teacher education programme as a narrative space for teacher identity reconstruction

Zen, Satia; Ropo, Eero; Kupila, Päivi (2021-01-22)

 
Avaa tiedosto
1_s2.0_S0742051X21002523_main.pdf (251.3Kt)
Lataukset: 



Zen, Satia
Ropo, Eero
Kupila, Päivi
22.01.2021

TEACHING AND TEACHER EDUCATION
103527
doi:10.1016/j.tate.2021.103527
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:tuni-202110197705

Kuvaus

Peer reviewed
Tiivistelmä
The paper investigates the processes related to professional identity reconstruction in the context of an International Teacher Education Programme (ITP). It focuses on how participating Indonesian teachers in a Finnish master's degree programme described their experiences and what kind of positioning processes found in the participants' narratives. Findings suggest that participants constructed ‘Birland’, as a narrative space representing ITP that includes Indonesian and Finnish education. Constructed narratively, this space offers novel options for repositioning as teachers. This supports the theoretical assumption that professional identity reconstruction is mediated by the subjective construction of narrative spaces which enable identity repositioning and knowledge acquisition.
Kokoelmat
  • TUNICRIS-julkaisut [20724]
Kalevantie 5
PL 617
33014 Tampereen yliopisto
oa[@]tuni.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Selaa kokoelmaa

TekijätNimekkeetTiedekunta (2019 -)Tiedekunta (- 2018)Tutkinto-ohjelmat ja opintosuunnatAvainsanatJulkaisuajatKokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
Kalevantie 5
PL 617
33014 Tampereen yliopisto
oa[@]tuni.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste