Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
Trepo
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä viite 
  •   Etusivu
  • Trepo
  • TUNICRIS-julkaisut
  • Näytä viite
  •   Etusivu
  • Trepo
  • TUNICRIS-julkaisut
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Motivations to become a teacher in Finland, Sweden, and the United States

Giersch, Jason; Ydhag, Carina Carlhed; Korhonen, Vesa (2021-02)

 
Avaa tiedosto
2200_Article_Text_28871_1_10_20210205.pdf (207.7Kt)
Lataukset: 



Giersch, Jason
Ydhag, Carina Carlhed
Korhonen, Vesa
02 / 2021

Nordic Studies in Education
doi:10.23865/NSE.V41.2200
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:tuni-202106185970

Kuvaus

Peer reviewed
Tiivistelmä
<p>How does the motivation to become a teacher vary across countries? We conducted an exploratory study among aspiring teachers in three countries to explore the possibility of detecting differences in teacher motivation across education policy contexts. Using the FIT-Choice Scale developed by Watt and Richardson (2007), we found that participants in Finland and Sweden expressed different impressions of and attractions to the teaching profession. A sample from the United States revealed further differences still. Between-country differences were significant. Using these results, we suggest further comparative analyses regarding policy and the motivations of teacher candidates.</p>
Kokoelmat
  • TUNICRIS-julkaisut [20724]
Kalevantie 5
PL 617
33014 Tampereen yliopisto
oa[@]tuni.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Selaa kokoelmaa

TekijätNimekkeetTiedekunta (2019 -)Tiedekunta (- 2018)Tutkinto-ohjelmat ja opintosuunnatAvainsanatJulkaisuajatKokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
Kalevantie 5
PL 617
33014 Tampereen yliopisto
oa[@]tuni.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste