Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
Trepo
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä viite 
  •   Etusivu
  • Trepo
  • TUNICRIS-julkaisut
  • Näytä viite
  •   Etusivu
  • Trepo
  • TUNICRIS-julkaisut
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Students’ narratives and conceptual changes in a cross-curricular inquiry-based study unit in a Finnish upper secondary school

Kuisma, Merja; Ratinen, Ilkka (2021)

 
Avaa tiedosto
1_s2.0_S0883035521001580_main.pdf (414.7Kt)
Lataukset: 



Kuisma, Merja
Ratinen, Ilkka
2021

INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH
101889
doi:10.1016/j.ijer.2021.101889
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:tuni-202111238595

Kuvaus

Peer reviewed
Tiivistelmä
<p>Cross-curricularity is being implemented in the upper secondary school curriculum reform in Finland. This study investigates changes in conceptual constructs when studying humans and humanity from the points of view of six school subjects (biology, physics, physical education, philosophy, psychology and arts) in a pilot study unit. We found evidence of changes in conceptual constructs with vast individual differences. Learners with a mastery goal orientation manifested conceptual change, belief revision and threshold concepts the most. “Learning deepened by autonomy” was the dominant narrative in the students’ narrative interviews. Two counternarratives, “struggling with motivation and schedule” and “active communicator with poor effort regulation”, in which learners’ self-regulated learning skills were poorer, were also identified.</p>
Kokoelmat
  • TUNICRIS-julkaisut [20536]
Kalevantie 5
PL 617
33014 Tampereen yliopisto
oa[@]tuni.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Selaa kokoelmaa

TekijätNimekkeetTiedekunta (2019 -)Tiedekunta (- 2018)Tutkinto-ohjelmat ja opintosuunnatAvainsanatJulkaisuajatKokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
Kalevantie 5
PL 617
33014 Tampereen yliopisto
oa[@]tuni.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste